מי רצח את רבין?

ד"ר קידר: "לא קונספירציה - צריכים לחקור"

הסערה התקשורתית בעקבות דברי הד"ר המוערך כי אולי לא יגאל עמיר רצח את ראש הממשלה המנוח: מרדכי קידר לא חוזר בו ומציג סדרת שאלות שלדבריו יש צורך לחקור (חדשות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
ד"ר קידר (צילום מסך מתוך הראיון לקשת 12)

דבריו של ד"ר מרדכי קידר כי אולי לא יגאל עמיר רצח את ראש הממשלה יצחק רבין עוררו סערה, והיום (ראשון), התארח אצל ניב רסקין בקשת 12 והסביר על סדרת השאלות שלדבריו יש צורך לחקור.

בראשית דבריו סיפר, "הייתי בהפגנה בה רבין נרצח, הייתי פעיל בתנועת 'נתיבות שלום' שהיא האחות הקטנה והדתיה של 'שלום עכשיו'. כל הסיפור של הרצח היה לי טראומה והתנתקתי ממנו".

בהתייחסות לשאלת שכללה את המילה קונספירציה ענה: "תעזוב את המילה קונספירציה. ישבתי ארבע שעות עם בן אדם שחקר את הנושא 20 שנה. פיזיקאי בשם נחום שחף. אבל יש עוד - אריאל זרצקי".

"קל היה לתייג אותם כהזויים כי אין להם תודעה תקשורתית. כשבא בן אדם כמוני, שיוצא ונכנס מהאולפנים בתקשורת 20 שנה אי אפשר לתייג אותי כהזוי ולכן זה עלה לרדאר התקשורתי".

קידר המליץ: "תאזין ביוטיוב להרצאה של פרופ' אריאל זרצקי, תקדיש רבע שעה. הוא נותן הרצאה על אי הבהירויות שם. למה מישהו צעק 'סרק סרק?' למה יש לרבין פצע כניסה מקדימה? יגאל עמיר הרי היה מאחוריו. יש עוד לפחות 60 שאלות שעולות".

אתה מסכים שיגאל עמיר ירה?, שאל רסקין וקידר ענה: "אתה אמרת, אני לא יודע, אולי היו לו פיקות ולכן צעקו 'סרק סרק'? הספרות המקצועית מלאה באירועים של הודאה שלא הייתה נכונה".

"אני דורש הקמת ועדת חקירה שתחקור לא רק את מה עשה או לא עשה יגאל עמיר, אלא ועדת חקירה ממלכתית שיהיה לה סמכות להעיד כל אדם שהיא רוצה גם בעל כורחו. בנוסף, תינתן חנינה מראש לכל מי שיופיע בפני הועדה הזאת בחובה".

ד"ר מרדכי קידר הציג את השאלות המרכזיות: "ראשית למה מישהו צעק 'סרק, סרק', אנשים לא הולכים ברחוב וצועקים סתם 'סרק סרק'". אולי מישהו ידע שליגאל עמיר אמורים להיות כדורי סרק? אולי היו לו כאלה? אני לא יודע".

"בעיה שניה היא שרבין פונה בקדילאק ולפי המסמכים הוא הגיע לאיכילוב בניידת נט"ן, מי החליף אותו ואיפה? 22 דקות עברו מרגע הירייה עד שהוא הגיע למיון. המרחק מכיכר מלכי ישראל לאיכילוב היא 800 מטר".

לדבריו, "זה אומר שיש עובדות שלא נחקרו, האירוע ככללותו לא נחקר. על פי שיטת המשפט הישראלי, ברגע שיש הודאה של הנאשם - אין צורך בהוכחות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר