הפרקליטות אשמה

צפו: ראש הממשלה מתפלא על האשמת יועציו ועל לקיחת הניידים שלהם

בכנס שהתקיים הערב, מותח נתניהו ביקורת חריפה על הפרקליטות, תוך שהוא מונה את מספר הנאשמים והבהיר כי הוא היה מופתע מחקירת היועצים שלו ולקיחת הניידים (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מתוך הוידאו (צילום: סרוגים)

בנאום שנאם הערב (ראשון), ראש הממשלה בנימין נתניהו בכנס ידידי ארצות הברית בישראל, מתח ביקורת כנגד הפרקליטות ואמר כי הוא היה מופתע מההתנהלות שלהם כלפי יועציו הבכירים; יונתן אוריך ועופר גולן.

בפתח דבריו נתן ראש הממשלה גיבוי מלא לשר המשפטים שלו, אמיר אוחנה, על מה שאמר על הפרקליטות, ואמר: "הביקורת שהושמעה הייתה על הפרקליטות והמשטרה. השר אוחנה לא ציטט את עצמו אלא את טומי לפיד את דניאל פרידמן את רות גביזון ואת הנשיא ריבלין ואת היועמ"ש - מנדלבליט עצמו".

"כולם אמרו אותו דבר, דיברו לצערנו על תופעות בשני הגופים הללו – של שיקולים זרים ותפירת תיקים והדלפות פליליות ולא חוקיות".

נתניהו המשיך לגבות את השר באופן יוצא דופן ואמר: "מה שאני שמעתי בדברי שר המשפטים - אוחנה, זה שרשרת של ציטוטים. במדינה דמוקרטית - אין מערכת חסינה מביקורת. הביקורת חלה על כולם. אחד הדברים שמפתיעים זה שכל פעם שהביקורת מושמעת הם מחליטים לתקוף במקום לשמוע את הביקורת באופן אובייקטיבי ולטפל בזה".

"צריך להבחין", סייג נתניהו את דבריו ואמר: "בין השופטים ובתי המשפט לבין הפרקליטות והמשטרה. זה לא נגד שלטון החוק זה בעד שלטון החוק. לא הופתעתי אבל התפרסמו סקרים והתברר שרוב אזרחי ישראל מסכימים עם מה שאמרו טומי לפיד ודניאל פרידמן והאחרים".

"מבחינת מערכת המשפט, בתי המשפט והשופטים – ישראל היא אחת המדינות המפוארות ובתי המשפט שלנו נהנים משם כביר – ובצדק. לי אין שום ביקורת, להפך, הערכה עמוקה לשופטים שלנו. הביקורת שהושמעה הייתה על הפרקליטות והמשטרה".

בשלב זה עבר נתניהו להחצין את הישגיו ואמר: "ירושלים היא הלב הפועם של היהדות ושל ישראל, המקום שבו הנוצרים, המוסלמים והיהודים מתפללים. לא שכחנו את ירושלים לעולם ובסוף חזרנו לפה אני מתחייב- כל עוד אני ראש ממשלה, ירושלים לא תחולק שוב".

"העובדה שירושלים היא עיר בירתנו זה דבר מדהים, אבל יותר מדהים שכל כך הרבה שנים לא הכירו בזה. אנחנו חייבים להודות לנשיא טראמפ ולשגריר פרידמן על ההכרה בירושלים ובהעברת השגרירות".

לא תאמינו, הוסיף נתניהו: "טראמפ התייעץ איתי לפני שהכיר, שאל איך יגיבו להכרה בירושלים, בעיקר בעולם הערבי אמרתי שאני לא יכול להתחייב על כלום, אבל אני לא חושב שיהיו התפרעויות. אז הוא עשה את זה, ומה קרה? כלום. הכל נשאר כפי שהיה".

"גם אחרי שטראמפ הכיר ברמת הגולן לא היה כלום. למה זה? כי משהו גדול מאד קורה – המהפך של ירושלים וישראל במזרח התיכון. היא כבר לא אויב, אלא בת ברית חשובה נגד הטרור האיראני ושלוחותיה. הערבים מבינים שאיראן מאיימת גם עליהם, ולכן מצטרפים אלינו במאבק מול האויב המשותף. זה מוביל לנרמול של היחסים גם בנושאים אחרים, ולא רק האינטרסים הביטחוניים. רק ככה תגיע השלום".

לקראת סיום דבריו אמר נתניהו: "בנושא הטרדת עד המדינה שלמה פילבר, הופתעתי מעצם האשמה ומתפיסת הטלפונים". לדבריו, "רבים מרגישים שמשהו כאן לא בסדר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר