הסערה בחסידות הענק • האזינו

משגיח בישיבת גור: "פושעים קמו בצורה חצופה נגד הרבי"

משגיח ראשי בישיבות נזר ישראל של חסידות גור, טען בשיחה תקיפה נגד הפורשים מהחסידות, שהם מעניקים להם גיבוי - כי החזיקו מכשירים פסולים • "אדמו"רות לא לוקחים...", הכריז • האזינו (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הרב דניאל ליברמן (צילום: משה גולדשטיין)

הרב דניאל ליברמן, משגיח ראשי בישיבות נזר ישראל של חסידי גור בראשון לציון, נשא נאום תקיף בפני צוותות חינוך מהחסידות ברקע פרישת הגר"ש אלתר והקמת הקהילה העצמאית.

המשגיח, ממקורביו של האדמו"ר הפני מנחם מגור, אמר בין היתר כי "חז"ל אומרים "במקום שיש חילול ד' אין חולקין כבוד לגדול". חייבים לומר את האמת בצורה ברורה, יש קבוצת פושעים שקמו בצורה חצופה נגד הרבי, ללכת לסייע להם? מי שמע דבר כזה? מנסים למוטט את היסודות שכלל ישראל בנויים עליהם".

השיחה, ארכה למעלה משעה והיא מצורפת כאן במלואה. 'כיכר השבת' מגיש תמלול חלקי של הדברים התקיפים, בהם האשים בין היתר את הפורשים בגיבוי לאנשים שנזרקו מחסידות גור בשל השימוש שעשו במכשירים פסולים, כאשר כוונתו לסמרטפונים לא מסוננים.

"הרבי שליט"א מנהל מלחמה נגד הטכנולוגיה גם בארץ ישראל וגם בארה"ב, וקמים אנשים ומנסים להפריע לו? למנהיג הדור? צריכים לעשות קריעה על דברים כאלה".

"כל אחד שעושה את זה הוא עובר על דברים נוראים, שמפריע לצד הקדושה, אבל כשעושה את זה מישהו מתוך המחנה, הרי זה כמו סכין בגב! ולא משנה כל התירוצים של דרך לימוד, זה הכל ציפויים על האמת האיומה והנוראה".

בהתייחסות ישירה לגר"ש אלתר אמר, "אדמו"רות מקבלים בהורמנא מצדיקים וזקני העדה, אדמו"רות לא לוקחים, אולי בארה"ב יש אופנה כזו, מישהו מחליט שהוא נהיה רבי ופותח בית מדרש, אצלנו אין דברים כאלה".

"מישהו חושב שהבעיה היא שיש אנשים שעזבו את גור? אין שום מניעה למי שרוצה ללכת שיילך, הרבי אומר את זה תמיד. הבעיה העיקרית היא גם לא הצוואה של הפני מנחם, זה אולי בעיה של כיבוד אב, אבל זו בעיה שלו, לא של חסידות גער. גם זו לא הבעיה".

לדבריו, "הבעיה היא שבמקום ההוא נותנים גיבוי ומטריית הגנה לפושעים שמנסים ללחום בצדיק הדור, אנשים שסולקו משורותינו בגלל שהיו להם מכשירים פסולים ודברים יותר גרועים, זו הבעיה".

"הרבי עשה מהפכה אדירה בלימוד וידיעת התורה, כולנו רואים את זה אצל הבנים והנכדים שלנו, ולזה מעזים לקרוא 'עקירת התורה'? אין שום עצה, חייבים לנתק מהם כל קשר, לא רוצים שייכות אליהם, שלא יזיק לנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר