חקירות נתניהו

מנדלבליט הודיע: "לא אחקור את ההדלפות"

היועץ המשפטי לממשלה דחה את בקשת פרקליטיו של ראש הממשלה נתניהו לחקור את הדלפת החומרים מחקירותיו, בנימוק כי פתיחה בחקירה עשויה להיות 'החשדת רבים' (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
היועמ"ש (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט דחה היום (שני) את בקשת פרקליטי נתניהו לחקור את ההדלפות לכאורה מחומרי חקירותיו של ראש הממשלה.

הוא הסביר כי אומנם "מסירת חומרי חקירה לגורם בלתי מוסמך היא אסורה ויש לראות אותה בחומרה", אך בכל זאת: "אין מקום לפתוח בבדיקה או בחקירה של המקרים".

לדבריו, "משמעותה של פתיחה בחקירה עשויה להיות 'החשדת רבים' והפעלת כלי חקירה פוגעניים כלפיהם, כגון בדיקות פוליגרף ומחקרי תקשורת – וזאת אך משום שנחשפו למידע, וללא כל חשד קונקרטי נגדם".

"אין מקום לפתוח בבדיקה או בחקירה של המקרים נושא פניותיכם. מובן כי אין בדבר כדי להפחית מהחומרה שהיועץ המשפטי לממשלה רואה בהדלפת חומרי חקירה, דבר שכאמור יש בו כדי לפגוע בערכים החשובים שפורטו".

נתניהו: "הדלפות זו עבירה פלילית". ארכיון (צילום: מתוך טוויטר)

לסיום כתב, כי "אין בהחלטה זו כדי לשלול בכל מקרה פתיחה בחקירה בגין הדלפת חומרים, לרבות חומרי חקירה, בהתקיים הנסיבות המצדיקות זאת מהבחינה המשפטית. יש לבחון כל מקרה ומקרה על פי כלל האינטרסים הרלוונטיים ועל פי תוחלת החקירה, ובהתאם לכך לקבל החלטה לגביו".

בבקשתם לפתיחה בחקירה, צירפו עורכי דינו של נתניהו קלסר עם למעלה ממאה דוגמאות, בהם מוכח לכאורה כי הודלפו חומרים מהחקירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר