אחרי הביקורת

שי ניצן: "חופשתה של ליאת בן ארי - טעות"

היועץ המשפטי לממשלה הגיב לדברי שר המשפטים אוחנה ואמר: מתקפות נגד חברי הצוות שלי אינן ראויות, חלקם מזעזעים • פרקליט המדינה: ראוי היה לנהוג אחרת (חדשות)

(צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, התייחס הערב (שני) למתקפה של השר אמיר אוחנה נגד הפרקליטות ואמר: "למרבה הצער, לאחרונה אני נתקל בהרבה פרסומים הנוגעים לרשויות אכיפת החוק והם חוטאים לאמת. כשהם מגיעים מגורמים בכירים - הדברים מטרידים עוד יותר. חקירות פליליות בישראל נפתחות לא משיקולים פוליטיים, אלא מקצועיים בלבד".

הוא הבהיר כי "הליך השימוע בעניינו של ראש הממשלה התקיים באופן מעמיק, יסודי וממצה. אקבל את ההחלטה בתיקים הללו רק כשאסיים לבחון באופן מעמיק ואף רעש רקע לא יסיט אותי מכך".

"ההתקפות נגד חברי הצוות שלי אינן ראויות. אני שומע דברים שאינם אמת, חלקם ממש מזעזעים. אני דוחה את ההתקפות שלוחות הרסן נגד שי ניצן וליאת בן ארי. זה לא יצליח".

פרקליט המדינה שי ניצן אמר: "הטענה כי איננו מוכנים לקבל ביקורת - זהו שקר גמור. מונה נציב לבדיקת תלונות נגד הפרקליטות. בעקבות המלצותיו, שונו דרכי פעולה של הפרקליטות ואף ננקטו צעדים אישיים כנגד פרקליטים בהתאם להמלצתו".

בהתייחסות לטענה כי בן ארי יצאה לחופשה משפחתית במקום להשתתף בשימוע וזהו סימן לכך שדעתה ודעת הפרקליטות נעולה, אמר שי ניצן: "פרקליטת המחוז הזמינה חופשה משפחתית לפני כשנה עם כל משפחתה לתקופת החגים. היא לא הזמינה אותה לחופשת הקיץ, שכן בקיץ היא היתה עסוקה בטיפול בתיקים ובשמיעת השימועים של החשודים האחרים בתיקי רוה"מ".

"אזכיר, שמלכתחילה השימוע היה אמור להתקיים בחודש יולי. אלא שלאור בקשת באי כוחו של רוה"מ השימוע נדחה מחודש יולי ונקבע ליומיים בחודש אוקטובר, עם אפשרות להוספת יום. ברגע האחרון ממש, לבקשת הסניגורים, ובאופן חריג ביותר, הוחלט להוסיף יומיים נוספים לשימוע ולקיימו משך ארבעה ימים שלמים. היומיים הנוספים שנקבעו נפלו על מועד תחילת החופשה".

לדבריו, "כיוון שכבר היה מאוחר לדחות הנסיעה המשפחתית, על כל הכרוך בכך, בן ארי לא נכחה ביומיים הנוספים של השימוע".

עם זאת הוא הסכים כי "אכן, בדיעבד, עדיף היה לפעול אחרת. לא בגלל שחלילה השימוע נפגע, אלא בגלל מראית העין. בכך טעינו כולנו. איננו חפים מטעויות. אך עוצמת הרפש שהושלכה לעבר בן ארי – שהיא פרקליטה ישרה כסרגל, מסורה ומעולה – וכן על הפרקליטות כולה בנושא זה, היא ללא כל פרופורציה לאירוע ולמשמעותו האמיתית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר