אאא

העונה הכי טובה בשנה הגיעה - עונת סלט הפירות העשיר והעמוס בכל טוב. אז בפעם הבאה שתלכו לסיור בשוק או בסופרמרקט כדי להצטייד עבורה כראוי, יהיה נחמד שתדעו בדיוק איך לאחסן את כל התותים העסיסיים שהבאתם הביתה, לא כך? לפניכם מדריך לאחסון ושמירה על חייהם של כל סוגי הפירות הקיימים עלי אדמות:

תפוחים

אופן האחסון: ברגע שתביאו אותם הביתה, הכניסו אותם למקרר. הם צריכים להיות טובים עד שלושה שבועות.

אם אכלתם חלק מהפרי: כסו את החצי שנותר (או הפרוסות) בניילון נצמד באופן הדוק ביותר והכניסו אותו בחזרה למקרר. זה יעזור במניעת השחמה, הנגרמת כתוצאה מחמצון.

אגסים

אופן האחסון: עליכם לקרר אותם במשך כל ימי חיי המדף שלהם - כחמישה ימים.

אם אכלתם חלק מהפרי: בדיוק כמו עם התפוחים; כסו את הפרוסות בניילון נצמד.

אבוקדו

אופן האחסון: הכניסו אותם למקרר ברגע שהם בשלו. ככה הם יחזיקו כשלושה ימים. (אם הם לא בשלים, אחסנו אותם על השיש.)

אם אכלתם חלק מהפרי: הברישו מיץ לימון על החצי הבלתי אכול, כדי למנוע את השחמתו ואז הדביקו את הניילון הנצמד על פני השטח לפני הכנסתו למקרר.

בננות

אופן האחסון: אלה יכולות לשבת על השיש שלכם וצריכות להישאר טריות במשך כחמישה ימים.

אם אכלתם חלק מהפרי: באופן אידאלי, החצי הבלתי אכול עדיין נמצא בתוך הקליפה. אם אכן זהו המצב, פשוט עטפו את הקצה החשוף בניילון נצמד והכניסו אותו למקרר.

ענבים

אופן האחסון: הניחו אותם בקערה (או בקופסא מאווררת, כמו זו שהם נמכרים איתה) במקרר והם אמורים להישאר רעננים עד שבוע.

עגבניות

אופן האחסון: אתם יכולים לאחסן את החבר'ה האלה במקרר. רק תנו להם לעלות לטמפרטורת החדר לפני שאתם אוכלים אותם. (עליהם להישאר רעננים כשבוע.)

אם אכלתם חלק מהירק: עדיף לאחסן אותו במקרר כשהצד החתוך מונח כלפי מטה על מגבת נייר בתוך כלי טאפרוור.

מלונים

אופן האחסון: שמרו אותם במקרר והם אמורים להחזיק שבוע או יותר.

אם אכלתם חלק מהפרי: שמרו את כל השאריות הפרוסות בכלי פלסטיק המכוסה בניילון נצמד.

מנגו

אופן האחסון: האחסון במקררים עדיף כדי לשמור על טריותם כארבעה ימים.

אם אכלתם חלק מהפרי: זה בסדר לשמור על מנגו קצוץ בתוך שקית ניילון במקרר.

דובדבנים

אופן האחסון: הניחו אותם בקערה ושמרו אותם במקרר למשך כל ימי חיי המדף שלהם - שלושה ימים.

תפוזים

אופן האחסון: פשוט הכניסו אותם לקערה המונחת על השיש שלכם והם אמורים להישאר רעננים למשך שבוע ויותר.

אם אכלתם חלק מהפרי: שמרו פרוסות לא אכולות בתוך שקית ניילון.

אשכוליות

אופן האחסון: ממש כמו עם התפוזים, הן יכולות גם לנוח על השיש שלכם במשך כשבוע, לקבלת רעננות מקסימלית.

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים

אם אכלתם חלק מהפרי: אחסנו שאריות (פלוס כל מיץ שתוכלו לחסוך) בכלי פלסטיק.

קיווי

אופן האחסון: יש להכניס אותם למקרר והם אמורים להחזיק שלושה עד ארבעה ימים.

אם אכלתם חלק מהפרי: פשוט עטפו אותו בחוזקה בניילון נצמד או בנייר אלומיניום.

אפרסקים

אופן האחסון: אם הם בשלים, הכניסו אותם למקרר והם צריכים להישמר במשך חמישה ימים.

אם אכלתם חלק מהפרי: באופן אידאלי, תוכלו לפרוס אותו ולשמור את כל השאריות בכלי אטום במקרר.

תותים

אופן האחסון: עליכם להיפטר קודם כל מכל התותים שנראים לא רעננים ואז לאחסן אותם בכלי מחורר (כמו זה שהם נמכרו איתו).