אנטישמיות בגרמניה

סטודנט בפוסט: 'הותקפתי בגלל שאני יהודי'

סטודנט יהודי מהעיר פרייבורג בגרמניה הותקף באלימות בזמן שהתאמן במכון כושר. התוקף אף העיף את הכיפה שלו לפח האשפה. "הוא צעק עלי: יהודי מלוכלך, מסריח", תיאר (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: Samuel Kantorovych, מתוך פייסבוק)

סטודנט יהודי בן 19 מהעיר פרייבורג, פרסם אמש פוסט בעמוד הפייסבוק שלו בו סיפר על תקיפה אנטישמית שחווה בעת שהתאמן בחדר הכושר.

"הותקפתי במכון הכושר בגלל שאני יהודי. התוקף תפס אותי מאחור, הוריד את ראשי ולקח את הכיפה שלי, תוך כדי שהוא צועק לעברי 'יהודי מלוכלך, שחרר את פלסטין'. הוא ירק על הכיפה והשליך אותה לפח הזבל".

"הייתי בהלם. כשלא זזתי הוא הסתכל עלי ושאל: 'אתה רוצה שאני אכה אותך? תסתלק מכאן, יהודי מסריח'. שאלתי אותו 'באמת תעשה את זה כאן, מול כולם?'. קיוויתי שמישהו יתערב, אבל כשהסתובבתי ראיתי שכולם רק מסתכלים ולא מגיבים בכלל".

"חששתי לחיי, כי הבנתי שאף אחד לא יעזור לי ורק יסתכלו. ברוך ה' שבסוף מישהו עמד וניגש אלינו, והתוקף פשוט הלך מהמקום כאילו כלום לא קרה. אחד מאנשי הצוות ניגש אליו ושאל אותו מה היה, והוא אמר שכלום לא קרה, וגם אם משהו קרה אף אחד לא יכול להוכיח זאת".

הוא הסביר מדוע החליט לכתוב את הפוסט: "אני לא רוצה למשוך תשומת לב, אך נמאס לי מאנשים שחושבים שמתקפה אנטישמית היא אירוע חד פעמי, ועוד יותר נמאס לי מאנשים שאומרים לי שלא לחבוש כיפה כדי שלא ליצור פרובוקציות. לא עשיתי שום דבר לגבר שתקף אותי, מלבד זה שהייתי יהודי".

"אני נולדתי וגדלתי בגרמניה, ואני מרגיש חלק מהמדינה והעם הזה. אז למה אני לא יכול להיות יהודי וללכת לאותו חדר כושר כמו כל אחד אחר מבלי לחשוש לחיי?" - שאל הסטודנט.

לסיום הוסיף, "חשוב לעורר את המודעות כי לפני 80 שנה יהודים הותקפו בפומבי בארץ הזאת, וכולנו זוכרים איך זה נגמר. הייתי רוצה לשמוע פחות את הקלישאה 'לעולם לא עוד' ולראות שאנשים באמת מתחילים לפעול נגד האנטישמיות יותר מפעם בשנה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר