הצהרה מפתיעה

ההצעה של ח"כ ארבל: למנות ח"כ ערבי לשר משפטים

ח"כ משה ארבל (ש"ס) הפתיע כשאמר כי מינוי יוסף ג'בארין מהרשימה המשותפת לשר המשפטים, "יפאר את מדינת ישראל". וכיצד הגיב ח"כ ג'אברין להצהרה המפתיעה? (פוליטי)

(צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

בזמן שהספין על הקמת ממשלת מיעוט בתמיכה הערבים עדיין מרחפת ברקע, נשמעה היום (חמישי) הצעה מפתיעה מפיו של ח"כ משה ארבל (ש"ס) למנות את ח"כ יוסף ג'בארין לשר המשפטים.

את הדברים אמר ח"כ ארבל בראיון ללוסי אהריש וג'קי לוי בגלי צה"ל, במהלך ראיון שעסק בנושא הגשר בין האוכלוסייה הערבית ליהודית בישראל.

אהריש, מנחת טלוויזיה מהמגזר הערבי, שאלה בין היתר את ארבל: האם היית מפחד שיהיה שר ערבי בממשלה? הח"כ החרדי, השיב בשלילה.

"אני אומר את זה ואני יודע שאני מוקלט ולא רק את ואני שומעים, ואני חושב שד"ר יוסף ג'ובארין, כמומחה באמת ברמה בינלאומית למשפט חוקתי הוא באמת יכול לפאר את מדינת ישראל כשר משפטים והוא ראוי".

עם זאת, ארבל הוסיף, "לצערי הרב, החברה הערבית לא רוצה לקחת חלק בתהליכים האלה. אני חושב שאזרח ישראלי הוא אזרח ישראלי ואין שום רלוונטיות למוצא שלו ואנחנו צריכים לחתור לשיח משתף, מכבד ומכיל".

בציוץ בחשבון הטוויטר שלו הגיב הח"כ מהרשימה המשותפת להצעה וכתב: "ח"כ משה ארבל אמר בראיון דברים אמיצים ומגשרים כדי לקדם חברה מתוקנת".

"כשלעצמי, אשמח להיות שר משפטים רק בממשלה שתקיים את עקרונות המשפט הבינלאומי במלואם, לרבות זכות העם הפלסטיני למדינה ריבונית לצד ישראל וזכות כל האזרחים לשוויון מלא. ממשלת שלום ושוויון. ולא, זה לא חלום".

בשיחה עם 'כיכר השבת', הסביר ח"כ ארבל את דבריו ואמר כי "כשנשאלתי אם אני מפחד משר ערבי בממשלה, התשובה שלי היתה שיוסף ג'בארין כמומחה למשפט חוקתי בינלאומי יכול לכהן כשר משפטים - אלא שדווקא הוא זה שלא יסכים כנראה...".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר