מחקר חשף

זה הגורם למחלת ריאות אצל מעשני סיגריות אלקטרוניות

2051 בני אדם חלו בשנה האחרונה במחלת ראות מסתורית שהובילה למותם של 39 איש, שעישנו סיגריות אלקטרוניות. המרכז האמריקני לבקרת מחלות חשף את הסיבה (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

ככל הידוע עד כה, לפחות 39 בני אדם מתו כתוצאה ממחלת ריאות מסתורית שפקדה אותם לאחר שעישנו סיגריות אלקטרוניות. מלבדם, אלפים נוספים חלו במחלה.

מה הגורם לכך? המרכז האמריקני לבקרת מחלות, CDC, הודיע כי מדובר ככל הנראה בויטמין E אצטט - חומר כבד ושומני שהוסף לחלק מהסיגריות האלקטרוניות.

לתוצאה זו הגיעו לאחר שערכו בדיקות שטיפה של דרכי הנשימה בקרב כ-30 מטופלים מ-10 מדינות שונות בארה"ב.

ד"ר אן שוחט, סמנכ"ל ה-CDC אמרה כי "הממצאים החדשים משמעותיים מכיוון שזו הפעם הראשונה בה גילו רעל פוטנציאלי מעורר דאגה. הממצאים מספקים עדות ישירה לכך שוויטמין E אצטט פוגע ככל הנראה בריאות החולים".

כעת הם ממליצים לא לרכוש כל סוג של סיגריה אלקטרונית או מכשיר אידוי, במיוחד אלה המכילים THC, מגורמים לא רשמיים או מדוכנים ברחוב. כמו כן מומלץ לא לשנות או להוסיף חומרים לסיגריות האלקטרוניות. רכישה של סיגריות אלקטרוניות בייצור עצמי או שתכולתן אינה ידועה עשויה להיות מסוכנת במיוחד, בדיוק כמו רכישה של סמים.

הם הוסיפו כי הדרך היחידה להבטיח שאינכם נמצאים בסיכון בזמן שהחקירה נמשכת, היא לשקול להימנע משימוש בכל מוצרי הסיגריה האלקטרונית או אידוי.

ולסיום המליצו: אם אתם משתמשים בסיגריות אלקטרוניות, חשוב להיות ערניים לסימנים המדווחים של מחלת הריאות, ולפנות לרופא המטפל במקרה של קשיי נשימה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר