"חוצפה ובושה"

החרמת חרדים? שרי הממשלה יוצאים למתקפה

בעוד שיח הדרת החרדים הפך לשגור על לשונם של הפוליטיקאים מהמשמאל-מרכז, מתייצבים הבוקר שלושה שרים - דוד אמסלם, בצלאל סמוטריץ' וגילה גמליאל, ומוחים בחריפות: "מעשה פסול" (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ליברמן והשרים אמסלם, סמוטריץ' וגמליאל (צילומים: הדס פרוש, יונתן זינדל והלל מאיר / פלאש 90)

צדיקים, בפוליטיקה: בעוד השיח הפוליטי הפך למתלהם, וקריאה להדרת החרדים מהממשלה הפכה להיות שגורה על לשונם של רבים ממחנה השמאל-מרכז, נמצאו הבוקר (שני) השרים שיצאו למתקפה חריפה נגד האפשרות להדרת ציבור שלם במדינת ישראל.

החלוץ הראשון היה שר התקשורת ח"כ דודי אמסלם. בראיון לערוץ 12 אמר: "מר ליברמן צריך להחליט אם הוא רוצה ללכת עם גנץ, טיבי ועודה ושיפסיק לתעתע בכל המדינה, נמאס לכולם מכל הפיאסקו הזה".

אמסלם החריף את הטון: "החוצפה ועזות מצח היא אצל הרמטכ"ל לשעבר גנץ, שמעדיף לשבת עם יועצו של ערפאת ומהללי השהידים, וממשיך להחרים יהודים שומרי תורה ומצוות" .

בדבריו, הזכיר כי כ-30% מהציבור בישראל הם שומרי מצוות דתיים וחרדים שלא ניתן להחרים אותם: "אתה מבין את החוצפה ועזות המצח, שככה מתייחסים ליהודים ב-2019? אתה מבין מי זה לפיד וליברמן? חוצפה, בושה וחרפה. אני מתבייש שיש יהודים שחושבים ככה על יהודים".

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ התראיין לגל"צ ויצא חוצץ נגד החרמת החרדים על ידי 'כחול לבן'. "עצוב לי שיש אפילו מיעוט ששנאת נתניהו מעבירה אותו על דתו ועל דעתו ומוכן ללכת למקומות האלה", אמר סמוטריץ' והוסיף באשר לחברה הערבית: "ככל שערביי ישראל ירצו להיות חלק אז הדלת פתוחה לרווחה, יכול להיות שזה לא המצב של "ערביי ישראל" אבל כן של חברי הכנסת הערבים".

"החיבור שלנו של 55 לגוש הימין הוא ערכי-אידאולוגי של קבוצה שחושבת די דומה בהרבה סוגיות שעל הפרק ורוצה לשמור על הכוח שלה", דברי סמוטריץ.

בראיון לגל"צ הבוקר, נשמעה השרה גילה גמליאל בדברים דומים: "ישראל ביתנו צריכה להיות חלק מהממשלה - או ימין צרה, או לאומית רחבה. לפסול אנשים רק כי הם חרדים זה מעשה פסול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר