כישלון מחללי השבת

'שבוס' הודיעה על הפסקת התחבורה בשבת - בירושלים

חברת 'שבוס', שיצאה בקול רעש גדול במיזם להפעלת תחבורה ציבורית בשבת, ספגה כישלון מהדהד לאור חוסר הביקוש והודיעה על השהיית הפעילות בירושלים (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

כישלון מהדהד ליוזמת התחבורה ציבורית בשבת בירושלים: חברת 'שבוס' שיצאה בקול רעש גדול במיזם להפעלת תחבורה ציבורית בשבת, ספגה כישלון מהדהד בשל חוסר ביקוש והודיעה על השהיית הפעילות בירושלים.

ל'כיכר השבת' נודע כי היוזמה נכשלה בערים נוספות, וכך גם הקווים שהופעלו מחולון וממעלה אדומים פסקו בשלב זה. בנוסף, בקו הקיים על ציר אשדוד - ראשון לציון - תל אביב, יש שתי הסעות בלבד, הלוך וחזור.

מדובר בקו שמופעל ברכבי הסעות קטנים ולא באוטובוסים, זאת בשל מיעוט הנוסעים. בירושלים, כך מתברר, הביקוש היה מועט, אם בכלל שהוביל להחלטה להשהות את המיזם.

בהודעה שהוציאה החברה נכתבו דברים אחרים המלמדים על "הקפאה זמנית" בלבד. "שבוס מקפיא את פעילותו בירושלים לחורף, לפחות עד הכינוס הקרוב של חברי האגודה לתחבורה שיתופית שיתקיים ב30.11.2019 בירושלים, על מנת לחשב מסלול מחדש. הפעילות של המסלול אשדוד - ראשון לציון - תל אביב נמשכת כרגיל", נכתב בהודעה.

האגודה אף ביקשה מהציבור תרומות להמשך הפעילות. כזכור, מדובר ביוזמה פרטית שאיננה ממומנת על ידי משרד התחבורה, אך אילו היה נלקח תשלום מהנוסעים, הרי שהייתה נוצרת בעיה חוקית להפעלת הקווים שהינם בניגוד לחוקי משרד התחבורה.

בהודעה שהוציאה חברת 'שבוס' היא אף מתגאה כי הפעלת התחבורה ציבורית בשבת באזור גוש דן נולדה בעקבות 'שבוס'.

את הכישלון בהפעלת התחבורה בירושלים בשבתות, מתרצים בחברה ברוב חרדי הקיים בעיר: "אם הירושלמים החילונים היו פורשים יחד מהעיר היינו מהווים לבדנו אחת הערים הגדולות בישראל, עם כ-200,000 תושבים. יש בעיר 45,000 סטודנטים. ואם היינו מוסיפים את התושבים הערבים והחלק הגדול של מסורתיים שנוסעים בשבת, היינו רוב בעיר, והעיר הגדולה בארץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר