מכה לפרקליטות

איתמר שמעוני זוכה בפרשה של סיקור אוהד

ראש העיר אשקלון לשעבר איתמר שמעוני, זוכה בפרשה של סיקור אוהד מהתקשורת, עליו בין היתר נסמכה פרקליטות המדינה בעת פרסום כתב החשדות נגד ראש הממשלה (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
נתניהו, ושמעוני בבית המשפט (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בית המשפט המחוזי בתל אביב זיכה היום (שני) את ראש העיר אשקלון לשעבר איתמר שמעוני מעבירה של קבלת שוחד שיוחסה לו בכתב האישום, בין היתר באמצעות סיקור אוהד שניתן לו.

הכרעת הזיכוי מעוררת ענין רב, משום שהיא מהווה מכה לפרקליטות המדינה שנסמכה על אישום זה ב'תיק 4000' של ראש הממשלה נתניהו, בכך שפעולה של סיקור אוהד נחשבת לתמורה של שוחד.

שמעוני ואיש העסקים יואל דוידי זוכו מחמת הספק מעבירות של לקיחת ומתן שוחד בנוגע להשבתת אתר אינטרנט של דוידי. לזיכוי הקשור לקשריו של שמעוני עם התקשורת ישנה משמעות רחבה יותר גם כלפי תיק 4000 ו-2000 של נתניהו שהפרקליטות הקבילה אותם לתיקו של שמעוני ואמרה שתעקוב אחר ההחלטה בתיק.

במקביל, הורשע שמעוני בעבירות של מרמה והפרת אמונים וכן הלבנת הון.

בכתב האישום שהוגש בפברואר 2017 על ידי פרקליטות מיסוי וכלכלה נטען כי שמעוני, אחיו עופר שמעוני, ואנשי העסקים דוידי, משה פונטה ועו"ד שרון מילר, ביצעו במשותף עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים וכן עבירות מס והלבנת הון.

שמעוני הואשם בקבלת שוחד בסך 466 אלף שקל, וכן בהפרת אמונים בכך שקיבל סכום נוסף של 575 אלף שקל בשל היותו ראש העיר. שמעוני גייס את הכסף באמצעות אחיו ונאמנו שגייסו את הכסף מקבלנים ויזמים העובדים בעיר כדי לממן סכומי פיצוי שהתחייב לנשים שהתלוננו כי התנהג מולן שלא כיאות.

הטענה ליחסי שוחד היתה שראש העיר קיבל טובות הנאה מאיש עסקים באמצעות כספים בסכום גדול, ובנוסף, איש העסקים דוידי, כך נטען, קנה וסגר אתר אינטרנט בשם 'אשקלון 10' שהיה ביקורתי נגד ראש העיר וזאת מתוך ידיעה שלא מדובר בעסקה כלכלית רווחית. בנוסף, איש העסקים רכש מקומון נוסף "קול אשקלון" ודאג לסיקור תומך ואוהד לראש העיר לשעבר.

בתמורה לפעולותיו של דוידי פעל איתמר שמעוני, בעצמו ובאמצעות מקורביו, לקידום האינטרסים של דוידי בעיר ובין היתר סייע לו לקבל היתרי בנייה לפרויקטים שונים בתחום הנדל"ן, אישורים שונים לעסקיו ועוד, וכן פעל להשפיע על אופן הקצאת שטחי הפרסום של העירייה במקומונים בעיר, באופן שייטיב עם דוידי, שהיה בעל מקומון. האחים שמעוני נאשמים בקבלת שוחד והלבנת הון ואילו דוידי נאשם במתן שוחד והלבנת הון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר