אאא

בואו נודה בזה: רוב המבוגרים לא אוכלים מספיק פירות או ירקות. למעשה, המרכז לבקרת מחלות ומניעתן גילה שרק כ-9 אחוז מהאמריקאים עומדים כיום בתקן הממשלה לצריכת ירקות. למבוגרים, המשמעות היא לאכול רק כשתיים עד שלוש כוסות ירקות ביום, תלוי במשקלם וברמת הפעילות שלהם.

אבל בואו נדבר על בבת עינינו, הילדים. "ילדים קטנים אמורים לצרוך קרוב לשתי כוסות ירקות מלאות בכל יום", אומרת דוקטור ליסה יאנג. מנה של ירקות יכולה להיות כל דבר, מכוס ברוקולי קצוץ, שתי כוסות תרד גולמי ועד פלפל אדום או שני גבעולי סלרי קצוצים. אבל, מה תעשו אם בנכם בקושי מסיים את קערת דגני הבוקר המסוכרים לארוחת הבוקר, קל וחומר פרוסת לחם עם אבוקדו? יש לנו תשובות לזה:

1. אל תהיו רמאים

המטרה שלנו כאן היא קלה יותר לאמירה מאשר לביצוע בפועל: חשבו על דרכים מהנות, יצירתיות וטעימות לגרום לכך שאכילת הירקות לא תרגיש כמו מטלה שהצבתם לילדים שלכם. אבל "להערים" עליהם לאכול דברים שהם לא אוהבים זו כנראה לא דרך הפעולה הטובה ביותר לנקוט בה.

"אני יודעת שאתם רוצים 'להגניב' ירקות לארוחות של הילדים שלכם", אומרת ד"ר יאנג. "אם הם לא אוהבים קייל, אולי לא תבשלו עם הירק הזה ותנסו אפשרות אחרת, כמו תרד. אני לא רואה עניין לשקר להם. ילדים אוהבים צבע ולכן, כדי לנסות ירקות חדשים, ניסוי צבעים חדשים זו אפשרות טובה לבדוק מה הם עשויים לאהוב".

2. עבדו עם מה שכבר יש לכם

במקום "לשבור את הראש" סביב הנושא, שדכו ירקות חדשים לדברים שילדיכם כבר נהנים מהם, כמו ביצים מקושקשות או חביתה גדולה, מציעה ד”ר יאנג.

"אם אתם צריכים להגניב", היא אומרת, "אולי בזמן שאתם מכינים ביצים זרקו לתוכן כמה ירקות, כמו פטריות או פלפלים ואל תאמרו דבר. אל תעשו מזה עניין ואכלו כך גם בעצמכם. הילדים שלכם רוצים להיות כמוכם. הובלה בדוגמה חשובה מאוד".

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'להיות בריא ולהישאר בריא' ותישארו מעודכנים

3. התחילו מוקדם

חלק מההיפטרות מתחבולות הוא לתת להם את האפשרות לאהוב מזונות בריאים בעצמם.

"חשיפתם לירקות בגיל צעיר ממש, עוזרת לפתח הרגלים טובים יותר אצל ילדים ומביאה אותם לאהוב ירקות בשלב מוקדם", על פי ד"ר יאנג. הפיכת ירקות לחלק מהיום שלכם, בכל ארוחה שגרתית - כולל ארוחת בוקר, מגיל צעיר, תוריד את החרדה מהצלחת של כולם.

4. הכינו מראש

מומלץ לאסוף את כל הירקות שאתם מתכננים לזרוק לאומלט של הבוקר או לשייק ולקצוץ אותם מבעוד מועד, כדי להקל על עצמכם.

"חלק מהטריק הוא לוודא שיש לכם אותם בהישג יד", אומרת ד"ר יאנג. "אם מה שאתם רוצים לאכול יותר ממנו כבר חתוך ומוכן לשימוש, הוא הופך בוקר פוטנציאלי תזזיתי לארוחה הרבה יותר רגועה. אף אחד לא רוצה להתחיל את כל ההכנות האלה בבוקר. נסו להשתמש בירקות שהם כבר קטנים יותר ומוכנים לשימוש - כמו עגבניות שרי וגזרים גמדיים".