מאחורי הקלעים

הירי על ביבי, ההתבטאות של פרץ - והחיסול

מאז הירי לעבר העיר אשדוד שהבריח את ראש הממשלה מהבמה, הוחלט על חיסול בכיר הג'יהאד האסלאמי. התבטאות של השר רפי פרץ, כמעט עצרה את המהלך הדרמטי (חדשות)

(צילום: ללא קרדיט)

מה גרם לחיסולו של בכיר הג'יהאד האסלאמי דווקא הלילה? בין שלל הגרסאות, הפרשן הפוליטי עמית סגל משרטט הערב (שלישי) גירסה משלו לנעשה מאחורי הקלעים.

זה מתחיל לפני למעלה מחודשיים. ראש הממשלה בנימין נתניהו, השרוי בעיצומו של מסע בחירות, מגיע לנאום בכנס של הליכוד בעיר אשדוד.

האירוע מועבר בשידור חי בעמודי הפייסבוק של הליכוד ושל נתניהו, וכנראה בעקבות כך, מחליטים בג'יהאד האסלאמי, בהוראת בהאא' אבו-אלעטא, לשגר רקטות לעברו.

האירוע באשדוד (צילום: מתוך פייסבוק ויחיאל אילוז)

אזעקות צבע אדום נשמעו, ראש הממשלה נקטע באמצע נאומו והורד מהבמה. באותו לילה, היה דיון על צעדים דרמטיים, אך היועץ המשפטי לממשלה דרש לקבל את אישור הקבינט לפני נקיטת הפעולה, שעשויה להוביל למלחמה.

האישור התקבל לפני תשעה ימים, אך בסיום ישיבת הקבינט, השר רפי פרץ רומז בשיחה עם כלי התקשורת כי הגיע הזמן לחזור למדיניות החיסולים.

לפי הציטוט באתר 'סרוגים', הוא אמר: "אני תושב עוטף עזה. חוויתי כמו כל התושבים שוב 'צבע אדום' ושוב פצמ"רים, שוב לא יכולנו לשבת לארוחת שבת ונכנסו לממ"ד. הדבר הזה לא יכול להימשך. ראשי החמאס ייתבעו לשלם את המחיר על זה".

הרמז של רפי פרץ (צילום: עטרה גרמן, סרוגים)

בתגובה, יצאו שרים בקבינט והכחישו את דבריו, כדי לטשטש את דבריו של פרץ. הלילה, הזדמנה אפשרות מעשית להוציא לפועל את החיסול - והוא אכן נהרג בתקיפה צה"ל.

בסיור היום בשדרות הסביר פרץ, "אמרתי את העמדה שלי לפני חודש, ושוב לפני שבוע - אם אנחנו לא נישן בלילה, אף ראש של הטרור לא ישן בלילה. כולם צריכים לדעת את זה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום: "הפעולה לסיכולו, הומלצה על ידי הרמטכ"ל, ראש השב"כ וראשי גופי הביטחון. היא נדונה בקבינט בשורה של דיונים מעמיקים במשך החודשים האחרונים. ההחלטה הסופית לפעול בדרך הזו, אושרה בקבינט פה אחד לפני עשרה ימים, והקבינט הסמיך אותי להורות על ביצועה במועד שיוצע על ידי צה"ל והשב"כ".

"צה"ל והשב"כ אכן זיהו מועד, הם זיהו חלון הזדמנויות ייחודי לבצע את הפעולה, בתנאים מיטביים, עם מקסימום סיכויי הצלחה ומינימום פגיעה בבלתי מעורבים. לאור זאת, החלטתי לקבל את המלצתם המשותפת ואישרתי את ביצוע הפעולה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר