ועדת הכספים

ח"כ משה גפני: "מתפללים שלא ייפגעו חיילים ואזרחים"

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, פתח את דיוני הוועדה בברכה ותפילה לשלומם של האזרחים וחיילי צה"ל: "אנחנו מתפללים לקב"ה שזה ייגמר, וייגמר טוב". צפו (חרדים, חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, פתח את דיוני הוועדה הבוקר (רביעי) בברכה ותפילה לשלומם של האזרחים וחיילי צה"ל, זאת בעקבות ההסלמה הביטחונית.

"אנחנו מתפללים לקדוש ברוך הוא שסבב הלחימה יסתיים ולא יפגע אף אחד, לא מהאזרחים ולא מהחיילים", אמר ח"כ גפני בפתח הישיבה, "מתפללים לקב"ה שזה ייגמר, וייגמר טוב".

לאחר מכן בישר גפני כי בעקבות הלחץ של ועדת הכספים הושג סיכום על מתווה פיצוי למסעדנים ובעלי האולמות בעוטף עזה.

הוועדה הגיעה להסכמות עם רשות המסים, על תיקון חקיקת המשנה הקיימת, ופיצוי המסעדנים ובעלי האולמות בעוטף עזה.

תיקון תקנות הקבע יפעל כך שיוכנסו אליהן המסעדות אולמות האירועים כמי שזכאים לפיצוי - באזור ה-0-7 עוטף עזה באופן קבוע ואוטומטי ובדומה לענפים כמו התיירות. הפיצוי יהיה גם מחזורים וגם בשל חומר גלם שהתקלקל. כמו כן בדומה להצעת החוק שהציגה ועדת הכספים - הפיצוי יינתן רטרואקטיבית ממאי 2019 כפי שניתן לתיירות ולחקלאות.

כזכור, בדיון שקיימה הוועדה בשבוע שעבר, הצהירו אנשי רשות המסים, כי אמנם ישנם עסקים מענפים אלה שנפגעו, אך אין מובהקות לדבר, ולא ניתן להפעילה פרטנית במקרה של ענפים אלה.

חברי הוועדה מתחו ביקורת קשה על עמדה זו, הציגה לבקשת חברי הוועדה, יועמ"ש הוועדה, עו"ד שגית אפיק, הצעת חוק, המסדירה פיצויים עבור ענפים אלה, מטעם הוועדה. בעקבות פועלה של הוועדה, הגיעו הצדדים כאמור לסיכום בדבר פיצוי בתקנות הקיימות.

ל'כיכר השבת' נודע כי בסביבת ח"כ משה גפני זעמו על סיעת 'כחול לבן' בעקבות הודעתם תוך כדי ישיבת הוועדה כי ההישג בפיצוי למסעדנים הושג בעקבות פניית 'כחול לבן'.

מקורבי גפני אמרו ל'כיכר' כי "מדובר בפעילות של שנים ארוכות עוד לפני שנולדה מפלגת כחול לבן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר