בצל ההסלמה

דיווח: התקדמות במגעים לממשלת אחדות

ההסלמה הביטחונית שהרחיקה את בני גנץ מממשלת מיעוט עם הערבים, מקרבת בין 'הליכוד' ו'כחול לבן'. בתוך כך, היום ייפגש איווט ליברמן עם הנשיא ריבלין ומחר עם גנץ (אקטואלי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
בני גנץ (צילום: פלאש 90)

סבב הלחימה הנוכחי הוביל להתקרבות משמעותית בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר 'כחול לבן' בני גנץ, התקרבות שעשויה להוביל, אולי, להקמת ממשלת אחדות של 'הליכוד', 'כחול לבן' והמפלגות החרדיות, כך דווח ב'ישראל היום'.

ההסלמה ביטחונית הובילה לשורת אירועים שמרחיקים את גנץ מהקמת ממשלת מיעוט בתמיכת הערבים, ולעומת זאת מחזקת את האפשרות לחיבור בין הליכוד לכחול לבן.

יו"ר כחול לבן גיבה את נתניהו והדרג המדיני על ההחלטה לחסל את בכיר הג'יהאד האסלאמי. גנץ עודכן על החיסול הבכיר בעזה עוד קודם שיצא לדרך. בנוסף, נפגש בקריה בתל אביב עם נתניהו לפגישת עדכון ביטחונית.

בשעות הערב אמש נפגש ח"כ גבי אשכנזי, מרביעיית הנהגת 'כחול לבן', לפגישת עדכון ביטחונית עם ראש הממשלה נתניהו.

מי שנשאר מחוץ למשחק הוא יאיר לפיד, מספר 2 ב'כחול לבן'. קולו של לפיד השוהה בימים האחרונים בפריז, נדם. הערכות הן כי במידה ויצא לפועל חיבור בין כחול לבן לליכוד, החרדים יהיו בפנים, ולפיד - שמסרב לשבת עם נתניהו והחרדים, ייפרד מ'כחול לבן'.

לגנץ נותרו ימים מועטים לנסות להקים ממשלה. ביום רביעי בשבוע הבא, בחצות, ייפקע המנדט שניתן לגנץ להרכיב ממשלה, והנשיא לא יוכל להאריך את המועד.

בתוך כך, היום בשעה 12:30 צפויה להיערך פגישה בין יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן לנשיא המדינה ראובן ריבלין.

פגישת יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ ויו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, נדחתה למחר בשעה 10:30 בכפר המכביה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר