עימות במליאה

ח"כ אחמד טיבי לנתניהו: "אתה שקרן! אתה מסית לרצח"

ראש הממשלה נתניהו נאם במליאת הכנסת עקב המצב הביטחוני ונקלע לעימות מול ח"כ אחמד טיבי שקרא לעברו: "אתה שקרן, מסית לרצח". טיבי הוצא מהמליאה ואחריו עזבו הח"כים הערבים (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: ערוץ כנסת; תמונה: דוברות הכנסת - עדינה ולמן)

עימות במליאת הכנסת: ראש הממשלה בנימין נתניהו עלה בצהריים (רביעי) במפתיע למסור הצהרה מעל בימת הכנסת בעקבות המצב הביטחוני. במהלך דבריו נוצר עימות סוער בינו לבין חברי הכנסת הערבים של 'הרשימה המשותפת' עד ליציאתם מהאולם.

בדבריו, אמר נתניהו כי בג'יהאד האיסלאמי מכוונים בכוונה לאזרחים ושכונות מגורים. "כשהם מכוונים לשכונת מגורים באשקלון, הם חושבים שיש שם צבא?", תהה נתניהו והוסיף: "הג'יהאד פוגע בחפים מפשע".

ח"כ אחמד טיבי ענה לראש הממשלה ואמר לו כי "אתה מסית, שקרן, מסית לרצח. אתה שקרן!".

נתניהו המשיך בדבריו: "איננו מוכנים לסבול התקפות יזומות על אזרחינו. צברנו בשנה האחרונה צבר של התקפות כאלו. האיש הזה (בהאא אבו אל-עטא. א"ר), עמד לחולל עוד ועוד פיגועים כולל בימים אלו. סיכלנו אותו כשפנינו לא להסלמה, אך נעשה כל מה שדרוש כדי להגן על אזרחינו".

עוד הוסיף נתניהו: "בשורש העניין של פשעי המלחמה, העיקרון המרכזי הוא פשוט: בצד אחד ישנם לוחמים ומצד שני אזרחים. אתה יכול לעבור את הקו הזה בשגגה, אך לא בכוונה תחילה. כל צבא מהצבאות המוסריים ביותר בעולם פוגע בשגגה בחפים מפשע, אך זה לא נחשב פשע מלחמה. פשע מלחמה הוא מה שעושים הטרוריסטים בעזה, שיורים לעברנו".

ח"כ אחמד טיבי הורחק מהמליאה על ידי היו"ר בעקבת התפרצותו ובמחאה על סילוקו מהמליאה, עזבו חברי הרשימה המשותפת את המליאה בעת נאומו של נתניהו.

(צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן)
(צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן)
(צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן)
(צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן)
(צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר