הסלמה ביטחונית • עדכונים שוטפים

רגיעה? מטח כבד מהרצועה לעבר ערי ויישובי דרום הארץ

משעות הבוקר, נורו כמאתיים רקטות מרצועת עזה לשטח ישראל. צה"ל תוקף ברצועת עזה, שם מדווחים על 26 הרוגים • הג'יהאד לישראל: 'פרסמו את הבסיסים האסטרטגיים שתקפנו' (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט"ו בחשוון תש"פ | 13.11.19
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ירי הרקטות מרצועת עזה ממשיך ברציפות גם ביום השני, מאז חיסולו של בכיר הג'יהאד האסלאמי. משעות הבוקר (רביעי) נורו כמאתיים רקטות לעבר שטח ישראל.

עדכונים שוטפים >>>

00:45 - בהמשך לדיווח על התרעות פיקוד העורף במרחב הערים אשדוד, רחובות וגדרה לפני כשעה, זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לעבר שטח מדינת ישראל, שיורט על-ידי לוחמי כיפת ברזל.

23:49 - דובר צה"ל מוסר כי לפני זמן קצר תקפו מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל מספר יעדי טרור של ארגון הטרור גא"פ ברצועת עזה. בין יעדי הטרור הותקפו חמ"ל המשמש את חטיבת "חאן יונס" של ארגון הטרור, ממנו מתבצעת פעילות בשגרה ובחירום וכן מתחם צבאי של ארגון הטרור בחאן יונס שבדרום הרצועה.

כמו כן, כלי שיט של צה"ל תקף מתחם צבאי לאימונים של הכוח הימי של הגא"פ המשמש גם כמחסן אמצעי לחימה.

23:23 - ממד"א נמסר כי במוקד 101 של מד"א לא התקבלו שיחות על נפגעים כתוצאה מפגיעת רק"ק (רקטת קרקע), הצוותים הוזנקו לטפל במספר נפגעי חרדה ובאדם אחד שנפל ונחבל בזמן ריצה למרחב מוגן.

23:17 - מדובר צה"ל נמסר כי בשעה זו התחדשו תקיפות צה"ל נגד מטרות ארגון הטרור גא"פ (הג'יהד) ברצועת עזה. פרטים בהמשך.

23:15 - אזעקת צבע אדום נשמעה גם ביישובים הבאים: דרום השפלה: בניה, גבעת ברנר, גבעת וושינגטון, גן הדרום, כפר אביב, כפר מרדכי, כרם ביבנה, מישר, משגב דב, מתחם בני דרום, עשרת, קבוצת יבנה, שדמה, מעון צופיה
באיזור לכיש: גן יבנה, חצב, חצור, כנות, נווה מבטח, אמונים, בית עזרא, גבעתי, עזר, עזריקם, שדה עוזיהו, שתולים

23:14- אזעקת צבע אדום נשמעה ב: ניצן. ביצרון. בית גמליאל. בן זכאי. בני עי''ש. בניה. גבעת ברנר. גבעת וושינגטון. גן הדרום. גן יבנה. חצב. חצור. כנות. כפר אביב. כפר מרדכי. כרם ביבנה. מישר. משגב דב. מתחם בני דרום. נווה מבטח. עשרת. קבוצת יבנה. שדמה. אמונים. בית עזרא. גבעתי. מעון צופיה. עזר. עזריקם. שדה עוזיהו. שתולים. פארק תעשייה ראם. אזור תעשייה עד הלום. אשדוד - א. ב. ד. ה. אשדוד - אזור תעשייה צפוני ונ. אשדוד - ג. ו. ז.

22:52 - דיווח פלסטיני: צה"ל שוב תוקף ברצועת עזה, הפעם בית ברפיח.

22:40 - מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי: "אין לנו בעיה להפסיק את האש, אך בתנאים שקבענו. ביקשנו שהפסקת האש תהייה בהסרת המצור".

22:38 - אזעקת צבע אדום בשדרות.

22:14 - אזעקות נשמעו שוב בעיר אשדוד.

21:37 - אזעקת צבע אדום ביישובים: ניר עם, נתיב העשרה ויד מרדכי.

21:28 - חבלני המשטרה מטפלים בדקות אלו בזירת נפילת חלקי רקטה בעיר אשדוד. וציינו כי הודות למשמעת האזרחים, עד כה לא דווח על נפגעים באירוע.

השוטרים בזירה - באשדוד, צילום: דוברות המשטרה

כוחות המשטרה סגרו את זירת האירוע ובשלב זה מבצעים את משימתם להסרת הסכנה במקום, טיפול חבלני המשטרה בפריט הרקטי וחלקיו באופן מקצועי.

השוטרים בזירה - באשדוד, צילום: דוברות המשטרה

21:18 - משרד הבריאות בעזה מדווח כי עד לשעה זו נהרגו 26 פלסטינים במהלך ההסלמה.

21:14 - שוב אזעקות בעיר אשדוד - בפעם השנייה בתוך שעה.

21:12 - דיווח ראשוני בלבד - לאחר מטח כבד על אשקלון ואשדוד, פגיעה ישירה על בית באשקלון. עדכון: לאחר הסריקות, בחסדי שמיים לא היתה פגיעה ישירה

21:00 - במקביל למטח הכבד לעבר ערי הדרום ויישובי עוטף עזה, הג'יהאד האסלאמי הודיע על דחיית ההצעות וכי אין רגיעה.

20:54 - אזעקות נשמעו כעת גם באשקלון.

20:44 - מטח נורה כעת לעבר העיר אשדוד ולעבר יישובים בעוטף עזה. אזעקת צבע אדום נשמעה באשדוד.

20:34 - הנחיות מעודכנות של פיקוד העורף:

20:25 - דובר צה"ל מוסר כי לפני זמן קצר תקפו מטוסי קרב של צה"ל מספר יעדי טרור של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה. בין יעדי הטרור הותקפו מתחם צבאי ומתחם אימונים של חטיבת העיר עזה המשמש גם לייצור קני שיגור ורכיבי רקטות.

"צה"ל רואה בחומרה רבה את מתקפת הרקטות לעבר ישראל, נמצא במוכנות גבוהה וימשיך לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל", עדכן דובר צה"ל.

20:20 - צה"ל תגבר כוחות וגייס חיילי מילואים ביחידות קומנדו בשל החשש מחדירה ליישובים הסמוכים לרצועת עזה.

20:09 - בג'יהאד האסלאמי מתרברבים כי הצליחו לפגוע בישראל במוצבים רגישים, ובישראל סבורים כי מדובר בניסיון להכשרת השטח הפלסטיני לפני רגיעה.

"אנחנו מפצירים בנתניהו ובצוות הביטחוני שלו, שהתגאה בהתנקשות במפקד בהא אבו אל-עטא, לאפשר לצנזורה הצבאית שלו לפרסם את השמות והתמונות של הבסיסים הצבאיים והאסטרטגיים שהאש שלנו הגיעה אליהם. בהפצצותינו הגענו ללב ישראל. אם נתניהו יחשוף את המטרות שאליהן הגענו, הוא יהפוך לבדיחה", נכתב בהודעת הג'יהאד.

20:00 - דיווחים סותרים בכלי תקשורת פלסטיניים. חלקם מדווחים על התקדמות במגעים לרגיעה.

19:44 - צה"ל מעדכן כי בתקיפות ברצועת עזה לעבר חוליות שיגור בשלבי שיגור והכנות לשיגור, חוסלו כעשרים פעילי הג'יהאד האסלאמי.

19:35 - בעקבות אירוע ביטחוני, וחשש לחדירה באיזור כיסופים, התבקשו התושבים להישאר בבתים.

19:32 - דובר צה"ל מעדכן כי בשעה זו תוקף צה"ל יעדי טרור של ארגון הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה.

19:23 - דובר צה"ל מעדכן כי החל מאתמול (שלישי) בשעות הבוקר ועד הערב בשעה 17:30 זוהו כ-360 שיגורים משטח רצועת עזה שחצו לשטח ישראל.

לוחמי ההגנה האווירית יירטו שיגורים רבים ואחוזי היירוט עומדים על למעלה מ-90%. כ-60% מהשיגורים נפלו בשטחים פתוחים ואינם מיועדים ליירוט, על-פי מדיניות היירוט.

"יש להמשיך ולהישמע להנחיות פיקוד העורף", הוסיף דובר צה"ל.

19:20 - אזעקות נשמעו בדקות האחרונות בעוטף עזה ובמרכז הנגב.

19:15 - הפלסטינים מדווחים שוב על תקיפות של חיל האוויר במרכז הרצועה.

19:10 - מתכננים רגיעה? מנהיג הג'יהאד האסלאמי, זיאד נח'אלה, יגיע הלילה לקהיר במסגרת המגעים מול מצרים להפסקת הלחימה.

הרשויות בעוטף עזה מסרו הערב הודעה חריגה של לתושבים, לפיה ישנה התראה ממוקדת על כך שהירי עלול להיות מסיבי יותר, והם התבקשו להישאר בסמוך למרחבים מוגנים במשך קשה.

פלגי ההתנגדות ברצועת עזה מסרו הערב כי "ירי הטילים האחרון על אשקלון ושדרות מבהיר את נחישותנו להילחם באויב הציוני שמנסה לבודד את פלוגות אל קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי במערכה זו".

"הפלגים הפלסטיניים לוקחים אחריות על ניהול המערכה, בשמה המלא "צעקת השחר". אנחנו נמשיך לדבוק בדרך ההתנגדות והג'האד" - מסרו בהודעה משותפת.

הרמטכ"ל באוגדת עזה (צילום: דובר צה"ל)

בג'יהאד האסלאמי אמרו: "יש בידינו ידיעות כי ראש הממשלה הישראלי, בנימין נתניהו, מתחנן לרגיעה. ההחלטה לסיים את המערכה הזו היא בידי ההתנגדות שהזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי מייצגת אותה. לא נאפשר לישראל שום הזדמנות לרגיעה שהעם הפלסטיני ישלם את המחיר שלה".

מוקדם יותר אמר גורם בכיר בחמאס לרשת "פוקס ניוז" כי "אף אחד לא מעוניין בהסלמה ובעוד אלימות, אבל התנקשות במנהיג כזה זה לא דבר קל. אם הישראלים ימשיכו לתקוף את עזה, לא רק חמאס אלא גם פלגים אחרים יגיבו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים בצהריים הערכת מצב בפיקוד הדרום יחד עם שר הביטחון נפתלי בנט, הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש שב"כ נדב ארגמן ובכירי מערכת הביטחון, וסיכם עימם על צעדי ההמשך.

(צילום: לע"מ)

לדברי נתניהו, "אנחנו בעיצומה של מערכה, ואנחנו מקווים שהיא תהיה קצרה ככל האפשר. פנינו אינם להסלמה, אבל אנחנו נעשה כל מה שצריך כדי להחזיר את השקט והביטחון לתושבי הדרום ולתושבי ישראל. רבי המחבלים יודעים שאנחנו יכולים לשים אותם על הכוונת, ואנחנו אכן נשים את כל מי שבא לפגוע בנו על הכוונת. הם יודעים עכשיו שאנחנו יכולים להגיע אליהם לנקודות המסתור בדיוק כירורגי.

"זה שולל מהם את התחושה הזאת שהם יכולים לפעול נגדנו, נגד האזרחים שלנו, תוך כדי הסתתרות מאחורי האזרחים שלהם", הוסיף נתניהו, "שינינו את המשוואה כי הם כולם יכולים להיות על הכוונת. זה שינוי גדול מאוד, וזה מחזק מאוד את ההרתעה של ישראל ואת היכולות שלה מול המחבלים".

אישה בת 70 נפגעה באורח בינוני כתוצאה מפגיעה ישירה של רקטה באשקלון. המדובר בפגיעה בתוך מבנה של דיור מוגן לקשישים. חובשים ופרמדיקים של מד"א פינו אותה לבית החולים ברזילי, וכוחות המשטרה פועלים במקום.

תיעוד מתוך הבית (צילום: דוברות המשטרה)

חובש רפואת חירום במד"א דביר בריבו סיפר: "כשהגענו למקום ראינו אישה כבת 65 מתהלכת בהכרה מלאה. במקום היו שברי זכוכיות רבים שהתנפצו. היא סבלה מפציעות בגפיים ובפנים. הענקנו לה טיפול רפואי ראשוני שכלל חבישה ועצירת דימומים ופינינו אותה במצב קל ויציב לבית החולים ברזילי".

השוטרים בזירה - באשדוד, צילום: דוברות המשטרה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר