לאחר ההתנגדות

הפרשן החרדי עם שם חדש לשכונת 'הר נוף'

תושבי שכונת הר נוף, מתנגדים ברובם הגדול לשינוי השם לנאות יוסף על שם מרנן הגר"ע יוסף והגרי"ש אלישיב. יעקב ריבלין העלה הצעת פשרה הנשקלת בעיריית ירושלים (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות קבוצת הפייסבוק של הר נוף)

אם בתחילה היה נראה כי מדובר במהלך מזורז שיעבור בשקט, הרי שכעת ברור לכולם ששינוי שמה של שכונת 'הר נוף' הפך לנושא רגיש ונפיץ שמעורר עניין רב בשכונה - ומחוצה לה.

כפי שסוקר בהרחבה ב'כיכר השבת', שינוי שם השכונה מ'הר נוף' ל'נאות יוסף' על שמם של גדולי הדור מרנן הרב עובדיה יוסף והרב יוסף שלום אלישיב זצ"ל, מעורר התנגדויות לא מעטות מקרב תושבי השכונה.

ההצעה שנולדה כפשרה בעקבות ההתנגדויות להחלפת שמו של רחוב 'הקבלן' על שמו ל"רב עובדיה יוסף" על שמו של מרן זצ"ל, מעוררת שיח רב ובעיקר התנגדויות של תושבים רבים שלא מתכוונים לוותר.

בשבוע הבא צפויה ועדת השמות בעיריית ירושלים להתכנס שוב על מנת לשמוע את התנגדויות התושבים.

התושבים מדגישים כי לא מדובר חלילה בהתנגדויות על רקע המחשבה להנציח את שמם של גדולי התורה. תושבים ששוחחו עם 'כיכר השבת' מבהירים כי "השינוי לא נעשה בהתייעצות עמנו, והוא לא על דעתנו".

לדבריהם, "הר נוף" שם השכונה המיתולוגי הולך איתנו שנים רבות, ולא מקובל עלינו לשנות את השם בהנפת אצבע".

ל'כיכר השבת' נודע כי הצעת פשרה מתגלגלת בימים אלו במסדרונות כיכר ספרא. ההצעה שנולדה על ידי הפרשן יעקב ריבלין היא כי שם השכונה יהיה "נוף יוסף" במקום "נאות יוסף". כך שהשם "נוף" יישאר שגור בפי כל.

לדברי יעקב ריבלין: "התושבים יישארו עם המוטיב המרכזי של הנוף (ישובים ושכונות על שם הרים יש בלי סוף) והמנציחים יקבלו את שמם של גדולי ישראל. בדיבור היום יומי יהיה מי שיאחז בנוף ומי שיאחז ביוסף".

ל'כיכר השבת' נודע כי ההצעה עלתה בפני בכירים בש"ס בירושלים שלא שללו היתכנות לקידומה על מנת לספק את כל התושבים.

בתגובה ששלחה עיריית ירושלים ל'כיכר השבת' לא נשללה היוזמה. וכך אמרו: "ראש העיר הנחה לצאת למהלך של שיתוף התושבים מתוך מטרה להגיע לתוצאה שתכבד את גדולי ישראל מחד ואת רצון התושבים מאידך".

עוד אמרו בעירייה כי "בשבועות הקרובים ייערך שיתוף הציבור וראש העיר יהיה קשוב לתוצאות ולקולות שיעלו מתוך השכונה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר