בוקר מתוח בדרום

הג'יהאד: "הושג הסכם הפסקת אש"; אזעקות בעוטף עזה

כלי תקשורת פלסטינים דיווחו לפנות בוקר כי ישראל והג'יהאד האיסלאמי הגיעו להסכם הפסקת אש שנכנס לתוקף בשעה 05:30 • אזעקת צבע אדום נשמעה מעט לאחר השעה 06:00 (צבא וביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: עבד רחים חטיב / פלאש 90)

כלי תקשורת פלסטינים דיווחו לפנות בוקר (חמישי) כי ישראל והג'יהאד האיסלאמי הגיעו להסכם הפסקת אש, בתיווך מצרים, שנכנס לתוקף בשעה 05:30. למרות הדיווח, אזעקת צבע אדום נשמעה מעט לאחר השעה 06:00 ביישובי עוטף עזה. אזעקה נוספת נשמעה בסמוך לשעה 07:00.

במהלך הלילה, שעות לפני ההכרזה, אזעקות 'צבע אדום' נשמעו ביישובי הדרום, מהעוטף ועד אשדוד.

הג'יהאד האיסלאמי אישר הבוקר את הדיווחים על הסכם הפסקת אש, לפיו הארגון יפסיק לשגר רקטות וישראל תתחייב להפסיק בסיכולים ממוקדים ובירי חי לעבר המפגינים על גדר המערכת וזה לצד התחייבות שההפגנות לא יהיו אלימות.

לדברי דובר הג'יהאד האיסלאמי מסעב אל-בריים: "הסכם הפסקת אש עם הכיבוש הישראלי הושג בחסות מצרית ולפי תנאי ההתנגדות".

בישראל לא התייחסו לדיווחים אך פיקוד העורף פרסם הנחיות חדשות ומקלות יותר. גורם מדיני מסר הבוקר: "המעשים בשטח הם שיקבעו. ישראל לא נתנה דבר. מי שיפגע בנו - אנחנו נפגע בו. אין שינוי במדיניות.

"ישראל השיגה את מטרות המבצע. הג'יהאד האיסלמי נפגע משמעותית, השמדנו תשתיות רבות ולמעלה מ20 מחבלים סוכלו".

הנחיות פיקוד העורף: המעודכנות לשעה 07:00: ישובי העוטף ומערב לכיש- החזרה לשגרה תיערך לאחר הערכת מצב עם ראשי הרשויות ומשרדי הממשלה. הוסרו המגבלות בשאר אזורי הארץ.

אך למרות הדיווחים, באשקלון וקריית מלאכי הודיעו כי לא יתקיימו לימודים. ראש עיריית אשקלון תומר גלאם: "גם אם פיקוד העורף יחליט על חזרה מלאה לשגרה, לא יתקיימו היום לימודים באשקלון"

מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי זיאד נח'אלה, התראיין אמש לרשת אל מיאדין הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, ואמר כי הוא מוכן לרגיעה, אך הציג רשימת תנאים ובהם "הפסקת ההתנקשויות, הפסקת הירי לעבר צעדות השיבה ולחייב את ישראל לקיים את ההבטחות שלהם בקהיר".

לדבריו, "אם ישראל תסכים, תהיה הפסקת אש תוך שעה. אין לנו בעיה להפסיק את האש, אך בתנאים שקבענו. ביקשנו שהפסקת האש תהייה בהסרת המצור".

לטענתו: ""כאשר ישראל מודיעה על הפסקת הלימודים - זה אומר שהצלחנו להעביר את המסר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר