"לא תקום ממשלת אחדות"

מיקי זוהר: "יהיה אסון גדול - אם החרדים ישבו באופוזיציה"

לא תקום ממשלת אחדות, החרדים וליברמן - יכולים להסתדר, נתניהו לא ינטוש שוב את החרדים ומזהיר מפני "אסון גדול" • יו"ר סיעת 'הליכוד' ח"כ מיקי זוהר בראיון מיוחד (חדשות פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הראיון עם ח"כ מיקי זוהר (צילום: כיכר השבת)

קוברים את האחדות: ח"כ מיקי זוהר, שמונה אך לא מזמן ליו"ר סיעת 'הליכוד' בראיון מיוחד ל'כיכר השבת' מעריך כי לא תקום ממשלת אחדות, סבור כי החרדים יכולים להסתדר עם ליברמן ומבטיח שנתניהו לא ינטוש שוב את החרדים: "הוא עשה טעות פעם אחת".

במהלך הראיון, ח"כ זוהר דוחק בחרדים לעשות פשרות ומתריע כי "יהיה אסון גדול לציבור החרדי אם הם יישבו באופוזיציה".

יש סיכוי לפשרה עם ליברמן?

זוהר: "יש סיכוי לממשלה עם ליברמן והחרדים, אם מסתכלים על המציאות בעיניים, הדרך שלנו היא לשמור על מסורת ישראל, אנחנו צריכים להקים ממשלה יחד עם ליברמן. בשביל להקים ממשלה עם ליברמן יידרשו פשרות. ישנם פשרות מאוד ריאליות שלא יגדילו את הבעיה בסטטוס קוו.

"אם נרצה להקים ממשלה נצטרך לשבת עם ליברמן ולהגיע אתו להסכמות, אחרת אין התכנות להקים ממשלה".

מה הסיכויים, בזמן שנותר, להקים ממשלת אחדות?

"ממשלת אחדות לא תקום, אנשי כחול לבן לא רוצים את נתניהו במשחק הפוליטי. לא בטוח שזה מה שליברמן רוצה. הוא כועס על נתניהו, אבל ליברמן לא רוצה להיות התליין של נתניהו. מהרגע שיודעים שזה לא עומד על הפרק, הדרך היחידה שלנו למנוע בחירות זה לשבת עם ליברמן באותה ממשלה.

"צריך לבחון אפשרויות שיניחו את דעתו של ליברמן בלי לפגוע בסטטוס קוו ולפגוע במסורת יהודית".

מה הסיכוי לפשר בין הדרישות המוגזמות של ליברמן לחרדים?

"אני לא הסנגור של ליברמן. כשהוא אומר 'חרדי משיחי' הוא מתכוון לסמוטריץ' ולא לחרדים. הוא עבד עם חרדים ויודע לשתף אתם פעולה. אם החרדים ישבו באופוזיציה, הנזק שייגרם למדינת ישראל, למסורת ישראל ולחרדים, אין אפשרות לתאר כמה נזק ייגרם".

מי מבטיח שנתניהו לא יבגוד שוב בחרדים?

"כשלפיד היה בקואליציה, נתניהו טעה שהוא ויתר על הגוש החרדי, אנחנו לא רוצים לחזור לשם. יש מספר רעיונות שאפשר לגבש אותם בלא לפגוע במסורת ישראל".

תהיה הסכמה באשר לחוק הגיוס?

"בעניין חוק הגיוס אפשר לבדוק אפשרות לפשרות, זה לא חוק כזה נורא. צה"ל לא רוצה לגייס חרדים לצבא. חוק הגיוס הוא לא נוראי, הוא סתם אמרה שאפשר לחיות איתה. לגבי תחבורה בשבת מה היה רע אם נסכים לתח"צ בשבת שרק גוי ייסע ברכב ולא יהיה תשלום בכסף? יהיה תשלום קודם השבת, נפחית את כמות החילול במדינת ישראל".

זוהר מציע פתרונות נוספים למנוע, לדבריו, את חילולי השבת: "נקבע שיידרש רוב מאוד גדול בכל מועצת עיר שתאשר תח"צ בשבת. ברשויות שיש רוב לחברי המועצה, מופעלים מרכולים באישור העירייה. אם יש רשויות עם מגזר דתי ורחב, הן יוכלו למנוע פתיחת מרכולים. בתל אביב וחיפה לא נשנה שום דבר".

כמה הבלוק חזק? מה הסיכוי שתוותרו על החרדים?

"אין סיכוי שנוותר על הבלוק. הוא יישאר איתנו יציב ואיתן, נעמוד על ההתחייבויות שלנו. לא ניתן יד להרס מסורת ישראל. ביבי והחרדים הולכים שנים ארוכות, עשינו טעות פעם אחת כשהסכמנו להצטרף לממשלה עם יאיר לפיד.

"היום אנו נמצאים בצומת שכולנו הולכים לשבת באופוזיציה. אוי ואבוי לחוקים שיעברו בענייני דת ומדינה ויהפכו את המדינה למשהו אחר לגמרי. קושי כלכלי יוטל על הציבור החרדי. יהיו קיצוצים אדירים ללומדי תורה ויהיה אסון גדול למדינה ולציבור החרדי. שווה להתאמץ לפשרה. אם נצליח, נמנע אסון גדול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר