הפלונטר הפוליטי

ראשי המפלגות החרדיות יפגשו את הנשיא; נתניהו בפניה ישירה לליברמן

ראשי המפלגות החרדיות צפויים להיפגש במהלך הימים הקרובים עם הנשיא רובי ריבלין, זאת בשל חששם שיישארו מחוץ לממשלה הבאה. וגם: קריאתו של ביבי לאיווט. צפו (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ראשי המפלגות החרדיות צפויים להיפגש ביום רביעי הבא עם נשיא המדינה רובי ריבלין בבית הנשיא בירושלים, זאת כחלק מהמאמץ לשלב את המפלגות החרדיות בממשלה שתקום.

בין היתר צפויים להיפגש יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, סגן השר יעקב ליצמן ויו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני.

ל'כיכר השבת' נודע, כי לא מדובר בפגישה אותה יזמו בית הנשיא, אלא פגישה שנולדה בעיקר בשל החשש החרדי מהישארותם מחוץ לממשלה הבאה. הפגישה נקבעה לאחר בקשתו של סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן בימים האחרונים לרסן את האמירות הפוגעניות כלפי המגזר החרדי.

במקביל ראש הממשלה ויו״ר הליכוד בנימין נתניהו פנה הערב בפנייה ישירה לאביגדור ליברמן ואמר: "אני בהחלט מאמין שאין שום סיבה ללכת לבחירות. אפשר להקים ממשלת אחדות לאומית. אבל לפני הפגישה שלי עם אביגדור ליברמן, אני רוצה לשאול אותו שאלה פשוטה ולקבל תשובה ברורה.

איווט, האם אתה וסיעתך תצביעו נגד הקמת ממשלה שנשענת על תמיכתכם או הימנעותם של חברי הכנסת מהרשימה הערבית המשותפת, שאתה הגדרת אותם כ״גיס חמישי״. אני רוצה לדעת את האמת. אתה באמת מוכן לסכן את ביטחון ישראל ולהקים ממשלה שנשענת על אחמד טיבי ואיימן עודה? מספיק עם המשחקים המסוכנים האלה. תן לי תשובה ברורה - כן, או לא?", חתם נתניהו.

לבני גנץ נותרו סה"כ עוד ארבעה ימי עבודה שלמים בהם ינסה להרכיב ממשלה. ביום רביעי בחצות יפקע המנדט שניתן לו על ידי הנשיא להרכיב ממשלה.

עד כה לא הושגה התקדמות משמעותית במו"מ בין "כחול לבן" לליכוד ולישראל ביתנו. הפגישה בין ליו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ליו"ר "כחול לבן" שהתקיימה הצהריים (חמישי) הסתיימה ללא תוצאות. לדברי ליברמן, זאת בשל "חוסר עמדה ברורה" של ראשי "כחול לבן" באשר לקבלת מתווה הנשיא.

ביום ראשון זומן יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, לפגישה עם רה"מ נתניהו לשעה 17:00, זאת לאחר שבוטלה הפגישה שתוכננה בין השניים להיום.

בינתיים, נרשמו הבנות בין מפלגת העבודה-גשר ל"כחול לבן". ח"כ עמיר פרץ כתב בחשבון הפייסבוק שלו, כי נרשמו הבנות בין המפלגות בקווי היסוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר