סגירת מעגל

הנהג מ'מרדף הברית' נחשף וחגג פדיון הבן

שליח חב"ד ברוסיה פרסם כיצד בעזרת נהג שנסע במהירות, הספיק לערוך ברית מילה, דקות לפני השקיעה. הנהג נחשף בעיר צפת, שם התברר כי הוא בכור - וחגג פדיון הבן (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות מערכת שיחת השבוע)

הרב מנחם מענדל זקלס, שליח חב"ד ורב בעיר בריאנסק שבמרכז רוסיה, נחשף לפני שבוע עם סיפור שרשם ביומנו, והובא על ידי העיתונאי מנחם כהן במדור חיים יהודים, בעלון שיחת השבוע.

הנה הסיפור, כפי שרשם ביומנו: "קוראים לה אירינה. היא גדלה בבירוביג'ן, בת יחידה להורים יהודים, אך רחוקים מחיי תורה ומצוות. כשבגרה נישאה לגוי. לקראת הלידה הבעל עזב אותה לאנחות. היא החליטה שתגדל את הילד שייוולד כיהודי גאה".

"לאחר הלידה פנתה לשליח חב"ד במקום, הרב אלי ריס, וביקשה למצוא לה מוהל. בשל המרחקים העצומים והתחייבויות קודמות לא נמצא מוהל שיסכים לבוא. באותה עת גם השתוללה סופת שלגים אדירה, ששברה שיא של יובל שנים. מאות טיסות עוכבו. הרב ריס פנה אליי".

"השקיעה הייתה בשעה 18:13, ונחתנו בשעה 15:15. רק ב-16:15 קיבלנו את המזוודה. עדיין הייתה לפנינו נסיעה של כ-200 ק"מ. בשלב הזה כבר ידעתי שהעניין אבוד. מה הסיכוי שנעשה את הדרך המפותלת והמושלגת בפחות משעתיים?! הנהג, למזלנו, היה יהודי שהתקרב למסורת היהודית והבין שהכול עכשיו בידיו. הוא עשה את הדרך המסוכנת בחירוף נפש, נאבק בגבורה ברוחות העזות ובפיתולי הכביש".

"בניסי ניסים הגענו למקום לפני השקיעה. הברית התקיימה בשעה 18:04! כארבעים וחמש דקות אחרי הברית, בשעה 19:00, כבר עשיתי את הדרך בחזרה לבריאנסק. אירינה הייתה מאושרת, היא ניצחה!. בנה הרך, הנימול לוי, עדיין אינו מודע לדרמה הגדולה שהתחוללה סביבו. אך הצעד הראשון לחינוכו היהודי הושלם בהצלחה!".

בשבת האחרונה, ניגש אחד המתפללים אל הרב אברהם חיים זילבר, שליח חב"ד בשכונת מרום כנען בצפת, וסיפר לו הנהג עליו סופר ב'שיחת השבוע', נמצא בבית הכנסת, ושמו אברהם טומינוב.

השבוע, מספר מנחם כהן במדור חיים יהודים את המשך הסיפור: במהלך השבת, התברר שאברהם הוא בכור ולא נערך לו 'פדיון הבן'. אחד המתפללים, ר' יהודה טיליס, הודיע כי הוא מקבל עליו לערוך במוצאי השבת את סעודת המצווה, עם בשר ויין ומטעמים כיד המלך. הרב חנוך הכוהן רוזנפלד, ממתפללי בית הכנסת, אמר שיביא בשמחה את המטבעות המשמשים לפדיון.

ואכן, במוצאי השבת, פדה הכהן את אברהם, שבירך בהתרגשות "שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר