הפילוג בחסידות גור

משלחת של בכירי גור לארה"ב ומכתב של הגר"ש אלתר

שניים ממקורבי האדמו"ר מגור יוצאים לקהילה בארה"ב על מנת לעשות שם סדר, ועל רקע השמועות המופצות מבהיר הגר"ש אלתר כי קהילתו מתפתחת, "ועוד היד נטויה" (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הגר"ש עם חברים בקהילתו (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

שניים מבכירי חסידות גור בארץ ישראל, הרב אברהם בנימין זילברברג והרב משה בצלאל אלתר, יצאו לארצות הברית כחלק מ'תהליך הבירור' בין אלו הנשארים בחסידות גור, לאלו המזוהים עם הגר"ש אלתר המכונים בגור "הממורמרים".

ברקע בואם, עלו טענות כי היו שהפיצו שמועות שונות כי קהילת הגר"ש אלתר עומדת לפני סגירה, וכי אין מספיק תלמידים בתלמוד התורה ובישיבה שהקים.

במכתב ששיגר היום (שישי) הגר"ש אלתר במענה לאחד מתלמידיו, הוא מכחיש וטוען כי הקהילה יציבה ואיתנה, ועוד היד נטויה.

"אין החי יכול להכחיש את החי", כותב ר' שאול. "הקהילה ב"ה יציבה ואיתנה, וחבריה כולם נחושים ודבקים במטרה, ומצטרפים אליה כל יום אנשים נוספים, וכולם בעלי תוכן ואיכות".

הגר"ש ממשיך ומעיד כי "המוסדות מתפתחים להפליא, הן הישיבה שקול תורה אינו פוסק ממנה בריתחא דאורייתא, והן הת"ת המנוהל על ידי דמויות חינוכיות ומלמדים מוחים ויר"ש".

בשלב זה של מכתבו מציין הגר"ש כי בימים אלו, מחפשים מקום חדש לבית המדרש של הקהילה, שכן המקום הקיים כבר צר להכיל את מאות המתפללים.

"ועוד היד נטויה למצוא מקום לביהמ"ד לקהילתנו, כי המקום אשר אנחנו יושבים, צר לנו, ואינו מכיל את מאות המתפללים כן ירבו".

"על כן חזקו ואמצו בדעתכם, ובל תקשיבו לדברי כזב, כאשר יגידו בפניכם אנ"ש מארה"ב שביקרו במוסדותינו, וראו הקהילה כפורחת עלתה נצה, לבנות מקום תורה ויראת שמיים".

בקהילת הגר"ש אלתר הסבירו ל'כיכר השבת' כי במכתבו הוא אינו פונה לאנשים שכיום משתייכים לחסידות גור ומשכנע אותם להצטרף אליו, אלא רק לאלו שכבר מזוהים עימו, לבל יאמינו לדיווחים שונים המופצים לטענתם, על ידי בעלי אינטרסים.

יצוין כי המאבק בפורשים לא מסתכם בארה"ב. גם בלונדון תלו השבוע מודעה בשטיבל כי הנחיות הוועדה האחראית תקפות גם בחו"ל, ועל חסידי גור לציית להם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר