הפלונטר הפוליטי • כל הפרטים

איווט נתן אור ירוק למהלך של גנץ • החרדים הוזמנו למפגן

החשש מהקמת ממשלת מיעוט ערבית על ידי יו"ר "כחול לבן" בני גנץ בתמיכת ליברמן, מוציא את הליכוד למפגן נגד כולל החרדים • החשש: לאחר תמיכת ליברמן, הממשלה תוקם עוד השבוע (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: אלעד מלכה ואיתמר שאול)

הפלונטר הפוליטי: החשש מהקמת ממשלת מיעוט על ידי יו"ר "כחול לבן" בני גנץ בתמיכת ליברמן והרשימה המשותפת הערבית, מוציא את הליכוד לערב של מפגן נגד ממשלת מיעוט עם הערבים. בינתיים, עולה החשש כי ליברמן יתמוך בממשלת מיעוט וממשלה תוקם עוד השבוע.

על פי הדיווח ב'ישראל היום' ראשי כחול לבן סיכמו עם ליברמן להאיץ את המגעים לכינונה של ממשלת מיעוט בתמיכת חברי כנסת מהרשימה המשותפת. המטרה: ללחוץ על נתניהו להתגמש בתנאיו להקמת ממשלת אחדות.

בהסכם המתגבש בין המפלגות, הצדדים לא יחתמו בשלב ראשון, רק יגיעו להסכמות על קווי היסוד במטרה להלחית את נתניהו להתגמש. במידה ולא יתגמש, הצדדים יחתמו ויביאו להחלפתו בשלטון עוד השבוע. יצוין כי בסביבת ליברמן מכחישים כי ייאות להיכנס לממשלת מיעוט בתמיכת הערבים.

פגישת גנץ וליברמן לפני מספר ימים

בינתיים, הודיעו בליכוד על כינוס חירום שייערך מחר בשעה 18:00 בגני התערוכה בתל אביב. בכינוס בהשתתפות מאות חברי ליכוד ואנשי ימין יוכרזו כרזות נגד שיתוף פעולה עם הערבים, במטרה למנוע מגנץ וליברמן להקים ממשלה בתמיכתם.

ל'כיכר השבת' נודע כי לכינוס הוזמנו כל חברי הכנסת מגוש הימין. גם חברי הכנסת החרדים קיבלו הזמנה, כעת לא ברור אם ישתתפו במפגן.

מוקדם יותר הערב יצא ראש הממשלה נתניהו בהודעה מיוחדת ובה מסר לאנשי "כחול לבן" "יצאתם מדעתכם? צריך לעצור את הטירוף! יש פה טלפון אדום, ערב־ערב הוא מצלצל", אומר נתניהו בסרטון, "אומרים לי: ראש הממשלה, צריך לתקוף כאן. צריך לתקוף שם. ומה אני אגיד, רק רגע, אני צריך לבדוק עם איימן עודה? אני צריך לבדוק עם אחמד טיבי?".

מוקם יותר הערב (מוצ"ש) נערכה פגישה בין יו"ר "כחול לבן" ח"כ בני גנץ לנשיא המדינה רובי ריבלין במשכן הנשיא. הפגישה ערכה כעשה וחצי. במהלכה סיכמו הצדדים כי יש לעשות הכל על מנת להקים ממשלת אחדות על פי מתווה הנשיא.

ח"כ איימן עודה (הרשימה המשותפת) כתב בטוויטר הערב: "אחזור על מה שכתבתי לפני כמה ימים - נתניהו הוא פוליטיקאי ציני שהפסיד שתי בחירות ברצף וישאיר רק אדמה חרוכה בניסיון נואש להשאר בתפקידו. יא קוסם, הגיע הזמן להעלם. האזרחים הערבים והיהודים יותר חשובים ממך".

השר יריב לוין המכהן כראש צוות המו"מ של הליכוד כתב בפייסבוק שלו הערב: "קראתי את הפוסט של ח״כ בני גנץ אתמול ורצתי מיד לבדוק אם הטלפון שלי תקין. התברר שהטלפון בסדר, רק שגנץ לא בא וגם לא ממש מתקשר. כבר שבוע שלא הוזמנו לשום ישיבת מו״מ ואפילו טלפון מגנץ ומאנשיו לא קיבלתי". אמר לוין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר