התחרט על אמירותיו

דאגה באנגליה: קורבין מתחיל לתפוס תאוצה

המועמד לבחירות לראשות הממשלה בבריטניה ג'רמי קורבין - שנתפס בכמה אמירות אנטישמיות, ערך עימות ראשון עם ראש הממשלה המכהן ולפי הסקר - ניצח בעימות. היהודים חוששים (ארץ)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
ג'רמי קורביין (צילום: shutterstock)

כפי הנהוג בבריטניה, נערך עימות בין שני המועמדים המובילים לראשות הממשלה, מי שלפי הסקר ניצח בבחירות הוא המועמד הנחשב לאנטי-יהודי ג'רמי קורבין.

בסקר בחירות של הרשת הבריטית ITV, הודו רוב העונים לסקר כי בעימות שנערך בין יו"ר האופוזיציה ג'רמי קורבין לבין ראש הממשלה המכהן בוריס ג'ונסון, היה זה הראשון שניצח את העימות.

לפי הנתונים, 78 אחוז מהצופים בעימות סברו כי קורבין ניצח, לעומת 22 אחוז בלבד לג'ונסון. עם זאת, ברשת הטלוויזיה הבהירו כי ייתכן שתוצאות הסקר הושפעו מהפעילות הנרחבת של תומכי מפלגת הלייבור ברשתות החברתיות במהלך העימות.

בעימות, הבהיר ראש הממשלה המכהן כי הוא יוצי את בריטניה מהאיחוד האירופי לפי תאריך היעד שנקבל לסוף ינואר 2020, "אני איישם את הברקזיט - במידה ויהיה לי מספיק כח פוליטי", אמר ג'ונסון.

עוד הוא הוסיף, "כי ממשלה של מפלגת הלייבור בראשות קורבין, תחזיר את בריטניה לעידן חדש של אי יציבות, בעקבות כוונתם לערוך משאל עם חדש על הברקזיט וכן על עצמאותה של סקוטלנד, מה גם שקורבין מתעקש לא לענות האם יתמוך בפרישה או יתנגד לו במקרה של משאל עם נוסף".

קורבין לא וויתר ואמר, כי "ממשלה בראשותי תנהל מו״מ על הסכם חדש לפרישה מהאיחוד האירופי, שתזכה קודם לאישור הפרלמנט ואז תובא להכרעת אזרחי בריטניה במשאל העם".

לקראת סוף העימות, עבר ג'ונסון לתקוף את קורבין על כך שהוא אנטישמי השונא יהודים, אך קורבין ניסה להכחיש את היותו אנטישמי ואף הוסיף כי "ננקטו צעדי ענישה הולמים נגד בעלי עמדות אנטישמיות"

כזכור, לפי תקופה קצרה התפרסמה תחקיר של ה-BBC, שם ראשי הקהילה היהודית קבעו כי הוא התעלם מהתבטאויות אנטישמיות ונמנע מלקחת צעדי ענישה נגד האנטישמים במפלגה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר