מכאיב

לראשונה: תחבורה ציבורית בשבת בגוש דן

לראשונה מאז קמה מדינת ישראל, הופעלה השבת תחבורה ציבורית באופן רשמי והמוני, ברחבי גוש דן וערי השרון, ביוזמת הרשויות המקומיות. "בקרוב אצלכם", איחל יו"ר מרצ בהתגרות (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
ר"ע תל אביב, בתוך אחד מהקווים (צילום (ביום חול): Miriam Alster/FLASH90)

לראשונה מאז נוסדה 'מדינת היהודים', פעלה תחבורה ציבורית ברחבי גוש דן בעיצומה של שבת קודש, בערים תל אביב, גבעתיים, רמת השרון וקרית אונו.

הרשויות המקומיות הללו הפעילו ביניהן שישה קווי אוטובוס, שפעלו לאורכו ורוחבו של אזורי המרכז והשרון, בליל שבת - בין השעות 18:00 ל-02:00, וביום השבת החל מ-09:00 ועד 17:00.

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד הגיב לזה וכתב: "‏ככה נראית נורמליות. שישי בערב. אנשים מחכים לאוטובוס. לא כמחאה, לא כהתגרות, לא כדי לריב עם מישהו. סתם מחכים לאוטובוס כי הם רוצים להגיע לאנשהו".

יו"ר 'המחנה הדמוקרטי' ח"כ ניצן הורוביץ צייץ בטוויטר תמונה שלו בתוך אחד מהאוטובוסים מחללי השבת, וכתב: "ככה נראית מהפיכה; נסיעה ראשונה וצוהלת במיוחד בקו השבת תל אביב-השרון, עם מובילת הפרויקט מיטל להבי, סגנית ראש העיר, וחברי מועצות שלנו מכל הארץ".

"עוד מאבק עיקש של מרצ נגד כל הסיכויים, הנה מתגשם מול עינינו. בקרוב אצלכם", סיים הורוביץ בהתגרות.

עו"ד גדליהו בן שמעון, סגן ראש עיריית בני ברק, ביקש הערב מראש העיר אברהם רובינשטיין להעלות לסדר היום בישיבת המועצה הקרובה יוזמה לאסור על תחבורה ציבורית זו, שלדבריו עברה חלקית באזור העיר החרדית.

"אם לא נעצור את חילול השבת היום", כתב בן שמעון, "בעוד שנה הרשויות המקומיות בגוש דן יעדיפו לבחור את נתיב ז'בוטינסקי ולעתים אף בתוך פרדס כץ וכביש המושבות - לאור העובדה כי תנועת הרכבים בכבישים אלו ביום השבת פחותה יותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר