למנוע פוטש

ניר ברקת מציע: לבחור ממלא מקום ליו"ר הליכוד

ח"כ ניר ברקת מציע בחירות מיוחדות בליכוד לתפקיד חדש - מ"מ ליו"ר. המטרה: למנוע פוטש ולתכנן את היום שאחרי נתניהו בהסכמה. בכך הוא מקווה גם למנוע בחירות (אקטואלי)

ניר ברקת (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בצל המרד של גדעון סער בתוך 'הליכוד' וקריאת התיגר מצדו על המשך כהונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בציפייה לקיום פריימריז מהירים במפלגה, מפציע ח"כ ניר ברקת עם הצעה חדשה.

לפי הדיווח של יהודה שלזינגר ב'ישראל היום', ברקת מבקש להרגיע את הרוחות במפלגה ומציע לייסד תפקיד חדש במפלגה - ממלא מקום יו"ר הליכוד.

הרעיון של ברקת קורא להעמיד את זהותו של ממלא המקום לבחירות בפריימריז מפלגתיים. בכך הוא גם למנוע פוטש מצד בכירי הליכוד, וגם לתכנן - בהסכמה - את היום שאחרי נתניהו, למקרה שזה ייאלץ לצאת לנבצרות.

ברקת מקווה כי בכך יהיה אפשר לנהל משא ומתן לממשלת אחדות עם כחול לבן ולמנוע בחירות נוספות.

לפי הדיווח של שלזינגר, בהצעה כתובה, שיעביר היום ברקת לאנשי הליכוד, הוא כותב: "מתברר שיריבינו הפוליטיים לא מרפים. נודע לי כי חברים מבית חברו לחברי כנסת מהשמאל ומנסים לשדל חברי כנסת נוספים מטעם הליכוד ומהמחנה הלאומי להגיע ל-61 ח"כים שתומכים בהם לראשות הממשלה מטעם עצמם. ובכך, בעצם, להדיח את מנהיג התנועה הנבחר, תוך עקיפת מוסדות המפלגה וההליכים החוקתיים הקבועים בחוקת המפלגה ותוך התעלמות מוחלטת מרצון רוב חברי המפלגה".

לדבריו: "אנו עדים לעתירה שתוגש בימים הקרובים וכן לפנייה ליועץ המשפטי לממשלה, בדרישה שיקבע כי ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו מנוע מלכהן ואף מנוע מלנסות להקים ממשלה בעת הזו, מחמת כתב האישום...".

ברקת אומר כי הוא שואב את יוזמתו מהפוליטיקה האמריקנית, שבה: "נשיא וסגן נשיא פועלים יחדיו. יש להוסיף לחוקת הליכוד הגדרת תפקיד של ממלא מקום קבוע ליו"ר התנועה. ממלא מקום היו"ר ייבחר בפריימריז מקרב מתפקדי הליכוד, באופן זהה לבחירת יו"ר התנועה, יוצב במקום השני של הליכוד בכנסת ויכהן בתפקיד הבכיר בממשלה או בכנסת אחרי יו"ר התנועה.

"המ"מ יחליף את היו"ר בתקופה של נבצרות: אם ייבצר מיו"ר התנועה ומועמדה לראשות הממשלה לממש את תפקידיו ו/או יימנע מיו"ר המפלגה לכהן כראש הממשלה ו/או להרכיב ממשלה מטעם התנועה, יהיה ממלא מקום יו"ר התנועה בעל מלוא הסמכויות והתפקידים המוקנים ליו"ר. אם יידרשו בחירות ליו"ר התנועה, יש לקיים בחירות במקביל גם למ"מ".

עוד מדווח יהודה שלזינגר הבוקר כי שר הביטחון נפתלי בנט מתכוון לנסות לקדם שוב את רעיון הבחירה הישירה - בחירות נוספות רק לראשות הממשלה ללא פיזור הכנסת, רעיון שרקח יו"ר ש"ס השר אריה דרעי.

מקורבי בנט אומרים כי עד היום דחה ראש הממשלה נתניהו את העיסוק בעניין. היום מתכוון בנט לשוחח איתו ועם חבריו לבלוק - מחדש.

בשבוע החולף שוחח בנט עם חברי הכנסת ניצן הורוביץ (המחנה הדמוקרטי) ועמיר פרץ (המחנה הציוני) בעניין, אך לא התרשם כי הכיוון הוא חיובי. בד בבד הוא מתכוון להתחיל להחתים ח"כים על הצעת חוק בחירה ישירה. לתפיסתו, אנשים יחתמו על החוק ללא קשר לשיוכם המפלגתי, מתוך הבנה שזו האפשרות הטובה ביותר למנוע בחירות.

בראיון לתכנית 'פגוש את העיתונות' בחדשות 12, אמר אמש גדעון סער: "נתניהו לא הורשע באף עבירה וחזקת החפות עומדת לו, אך ראש ממשלה לא יכול לומר על החלטה של היועץ שהתקבלה בגדר סמכותו, יועץ שהוא מינה, כהפיכה שלטונית".

"אין פה ניסיון להפיכה שלטונית. לא אחראי להגיד זאת. זה לא לתקן את המערכות, זה לרסק אותן" - תקף גדעון סער את נתניהו ועקץ: "לא השתנה כלום בפרקליטות במשך העשור של נתניהו - למרות הביקורת עליה".

"הבעיה של נתניהו", הדגיש סער, "איננה משפטית, אלא פוליטית: הוא לא הצליח להרכיב ממשלה, ואין אדם אחד שחושב שאחרי בחירות שלישיות או רביעיות הוא כן יצליח להרכיב ממשלה".

בליכוד הגיבו לדברי סער, שכזכור מתכונן להתמודד נגד נתניהו על תפקיד יו"ר התנועה, ואמרו: "מצער לראות שבזמן שנתניהו שומר על ביטחון ישראל בכל החזיתות ופועל לשמר את שלטון הליכוד, סער כהרגלו מגלה אפס נאמנות ומקסימום חתרנות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר