בחגיגה של ש"ס

'נאום התוכחה' של נכד מרן שר התורה • צפו

בחגיגת יום ההולדת לאיש החזק בש"ס, יוסף חיים כלף, איש סודו של דרעי, נשא דברי ברכה האיש החזק ב'דגל התורה', יענקי קנייבסקי, אותם שילב בדברי תוכחה לעסקנים (אנשים)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
(צילום: ללא קרדיט)

לצד בכירי ש"ס והעסקנים שחגגו אמש (ראשון) את יום הולדתו ה-40 של יוסף חיים כלף, איש הצללים של יו"ר ש"ס אריה דרעי, בלט בנוכחותו, הרב יעקב קנייבסקי, נכדו ונאמן ביתו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי.

באורח חריג, נשא יענקי קנייבסקי דברים בשבחו של חתן יום ההולדת אותו שילב בנאום תוכחה מיוחד על שורש המריבות והנקמות בין האנשים בעולם

"כתוב במסכת ברכות: 'תלמדי חכמים מרבים שלום בעולם'", פתח קנייבסקי את דבריו, "הפירוש הפשוט הוא שתלמיד חכם הולך ממקום למקום, רואה מריבה, מפייס ועושה שלום".

קנייבסקי המשיך בדבריו ואמר: "ראיתי פעם פירוש יותר יפה והוא גם אמיתי - השורש של כל המריבות והנקמות בין אנשים בעולם, זה מגיע כשלאדם יש מלחמה עם עצמו, הוא ממורמר וקשה לו והוא במצוקה, אז הוא מוציא את המרירות שלו על מישהו אחר. קם בבוקר פוגש אנשים ומתחיל לריב איתם.

"אבל אדם שטוב לו, הוא לא רב עם אחרים, הסביבה נעימה לו - לכן 'תלמדי חכמים מרבים שלום בעולם', תלמיד חכם פותח את היום בתפילה ולימוד ועושה דברים רוחניים אז הוא מגיע לסיפוקו וממילא כשהוא פוגש אחרים, אז גם אם יש משהו שמרגיז אותו, הוא יודע להבליג על זה".

בשלב זה עבר קנייבסקי לעסקנים ואמר כי "רואים את זה בתחום 'העסקנות' שיש שני סוגי עסקנים - יש עסקנים שהם בני תורה, שטוב להם והם שלמים עם מה שהם עושים, והסביבה אוהבת ומכבדת אותם. מנגד, יש עסקנים שרע להם, הם לא מסתדרים עם עצמם ולא נאמנים לסביבתם, אז בוגדים בהם".

את נאומו, חתם האיש החזק של 'דגל התורה', בברכה לאיש החק בש"ס ואמר כי "מי שמכיר את יוסף חיים, יודע שהמוטו העיקרי שלו זה הנאמנות לאורך כל הדרך, בכל מצב ובכל יום, גם שקשה לו הוא תמיד נאמן לאנשיו. זה בגלל שהוא בן תורה ותלמיד חכם עם מידות טובות".

צפו בנאום המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר