זעם בבלגיה

האוהדים שרו "יהודים נשרפים הכי טוב" ולא יעמדו לדין

אוהדי קבוצת כדורגל בבלגיה שרו בפלמית קריאות אנטישמיות - אך לא יעמדו לדין. חבר המועצה החרדי, מייקל פרייליך זועם: "זו בושה וחרפה - תפקידו של השופט להטיל עונשים" (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום תמונה: Thomas Serer on Unsplash)

התובע הכללי בבלגיה הודיע היום (שני) כי לא יעמיד לדין את אוהדי קבוצת הכדורגל Club Brugge, שתועדו שרים בפלמית: "אבא שלי היה בקומנדו, אימא שלי הייתה באס.אס, יחד הם שרפו יהודים כי יהודים נשרפים הכי טוב".

מטעם מועדון ברוז' מסרו כי הם "מגנים בכל תוקף את ההתנהגות הזו", וכי יפעלו להרחיק את האוהדים שהופיעו בסרטון ממשחקי הקבוצה, וזה כנראה סיפק את התובע, שבחר שלא להעמיד אותם לדין.

חבר המועצה החרדי הראשון בבלגיה, מייקל פרייליך, היה אז העורך הראשי של המגזין היהודי 'ג'ודס אקטואל' היוצא לאור באנטוורפן, וניהל מאבק במסגרתו אף הגיע למועדון הכדורגל עם תצלומים של קורבנות שואה.

בסרטון תגובה שפרסם היום אמר: "אנחנו שומעים שהתובע הכללי החליט לא להעמיד את האנשים האלה לדין. המועדון הטיל על האוהדים האלה איסור להיכנס לאצטדיון במשך שנה ,ומבחינת הפרקליטות הציבורית זה מספיק".

"ואני חושב שזו בושה וחרפה - תפקידו של השופט להטיל עונשים, תפקידו של השופט לראות ולומר שגזענות היא נגד החוק במדינה הזאת".

לדבריו, "ההחלטה לא להעמיד לדין מעבירה מסר לא נכון, מסר הפוך - אנחנו מראים בעצם שאנטישמיות היא לא בעיה כל כך גדולה. לכן אני מתכוון לשאול שרים שונים בפרלמנט בשבוע הבא מה הם חושבים על כך - שר המשפטים, שר הפנים - כי זה משהו שאנחנו חייבים להילחם עליו".

פרייליך הוסיף לסיום, "אתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים שכל עוד אני חבר בפרלמנט של בלגיה - אעשה כמיטב יכולתי כדי להגן על העם היהודי נגד אנטישמיות".

עמנואל נחשון, שגריר ישראל בבלגיה ולשעבר דובר משרד החוץ צייץ בתגובה בחשבון הטוויטר שלו: "תודה על עמדתך החזקה במאבק באנטישמיות בבלגיה. שנאת יהודים מאיימת על דמוקרטיה וסובלנות בכל אירופה, כולל כאן בבלגיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר