לקראת הבחירות

רבה הראשי של בריטניה תוקף את קורבין

הגאון הרב אפרים מירוויס תקף בחריפות את מועמד מפלגת הלייבור, ג'רמי קורבין בשל האנטישמיות של מפלגתו וטען כי התנהגותו בנושא הופכת את קורבין לא כשיר להנהיג (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הרב הראשי מודאג (צילום: כיכר השבת)

בעוד שבועיים יתקיימו הבחירות בבריטניה, אמש (שני) יצא רבה הראשי של בריטניה, הגאון הרב אפרים מירוויס בביקורת חריפה במיוחד כנגד מנהיג מפלגת הלייבור, ג'רמי קורבין בשל התנהלותו בנושא האנטישמיות שהפכה להיות בולטת במיוחד במפלגתו.

בטור שפורסם בעיתון הטיימס הלונדוני כתב הרב מירוויס: "השאלה שאני נשאל בתדירות הכי גבוהה היא: מה יהיה על היהודים והיהדות בבריטניה אם הלייבור תרכיב את הממשלה הבאה? החרדה הזו מוצדקת".

הרב כתב כי קורבין נכשל בנושא הטיפול באנטישמיות ואף נלחמו במי שפעל כנגדה, "זה כישלון של תרבות, זה כישלון של מנהיגות". לדבריו, "הדרך שבה ההנהגה התמודדה עם גזענות נגד יהודים לא תואמת את הערכים הבריטיים שאנחנו כה גאים בהם".

הוא העלה שורת תהיות: "כמה רחוק זה רחוק מדי? כמה מעורב בדעות קדומות צריך להיות ראש האופוזיציה כדי להיחשב בלתי כשיר לתפקיד? האם שיתוף פעולה עם מי שהסיתו לשנאה נגד יהודים זה מספיק? האם לכנות 'חברים' את מי שתמכו ברצח יהודים זה מספיק? נראה שלא".

"אין זה ממקומי לומר לאדם כלשהו כיצד עליו להצביע. אני רק מציב את השאלה: מה התוצאה של יום הבחירות הזה תגיד על המצפן המוסרי של ארצנו? כשיגיע 12 בדצמבר, אני מבקש מכל אחד להצביע עם המצפון שלו", כתב הרב מירוויס שבדרך כלל מתוקף מעמדו נמנע מהבעת דעות פוליטיות אך כבר בעבר הביע כמה פעמים ביקורת נוקבת כנגד קורבין והאנטישמיות שמובילה מפלגתו.

הרב מירוויס מביע את חששותיהם של רבים מיהודי בריטניה שמוטרדים מאד מהאפשרות של עלייתו לשלטון של קורבין. רבים מהם חוששים שיאלצו לעזוב את בריטניה במידה וקורבין ינצח. מקרי אנטישמיות רבים ברחובות בריטניה הופכים את האווירה כנגד היהודים לבעייתית.

דובר מטעם הלייבור מסר בתגובה, כי קורבין נאבק נגד אנטישמיות והוסיף: "ממשלת לייבור תבטיח את ביטחונם של היהודים, תגן על אורח החיים היהודי ותתמוך בו, ותילחם באינטישמיות בארצנו וברחבי אירופה". עוד אמר הדובר: "אנו נוקטים פעולות נמרצות כדי לעקור את האנטישמיות מהמפלגה".

בינתיים הסקרים מראים, כי קורבין שמביע כל העת עמדות פרו פלסטיניות ואנטי ישראליות, לא צפוי לנצח בבחירות והוא מפגר ב-19 אחוזים אחר מפלגתו של ראש הממשלה המכהן בוריס ג'ונסון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר