צפו

חיים כהן הביך את הנציג האנטי-דתי, ש...נמלט

המשנה לראש עיריית ירושלים, חיים כהן, סיכל את התנגדותו של חבר המועצה יוסי חביליו למימון מוסדות חרדים בשכונה מעורבת בעיר, כשגילה כי הוא מצוי בניגוד עניינים. צפו (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
היציאה המביכה (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

סערה פרצה אמש (שני) בדיון שנערך בוועדת הכספים של עיריית ירושלים, בעקבות התנגדותו של חבר מועצת העיר יוסי חביליו להעברת תקציב לתלמוד תורה החרדי - ותגובתו של המשנה לראש עיריית ירושלים חיים כהן.

הכל החל, כשבמהלך הדיון עלה הנושא של הקצאה למימון גנים חרדים באזור דרום ירושלים. בשלב מסוים ביקש עו"ד חביליו להתנגד לבקשה, בנימוקים שונים.

אלא שחיים כהן הזכיר לו כי הוא מצוי בניגוד עניינים בסוגה זאת, בשל העובדה כי העניק בעבר ייצוג משפטי לתושבים בשכונה שנאבקו בהקצאות שכאלו.

חיים כהן (צילום: Yaakov Cohen/Flash90)

בעקבות כך דרש המשנה לראש העיר מחביליו לעזוב את הדיון, ואכן - לאחר דין ודברים - נאלץ הנציג האנטי-חרדי לנטוש את אולם הדיונים, במבוכה ניכרת.

"אני מתנגד להכנסת מוסדות שאינם משרתים את התושבים, לשכונת הר חומה, ואני לא חושב שיש לי ניגוד עניינים, אבל למען הסר ספק - יצאתי", אמר חביליו עם יציאתו מהישיבה. לאחר מכן אושרה הקצאת הכספים לטובת המוסד החרדי, המשרת בהחלט את תושבי השכונה.

גורמים בוועדה מציינים בשיחה ל'כיכר השבת', כי אף אם התנגדותו של חביליו היתה 'נספרת', היה רוב לאישור התקציב המדובר, אולם נוכחותו בדיון הייתה עשויה להערים קשיים בלתי צפויים.

המשנה לראש העיר חיים כהן מסר בתגובה: "צר לי שנאלצתי להביך את היועמ"ש לשעבר, שהיה צריך להיות מודע לכך שהוא מצוי בניגוד עניינים מוחלט לאחר המאבק שניהל בשמם של מיעוט קולני של תושבים בהר חומה. לעצם העניין: מדובר במוסדות שהם חלק בלתי נפרד מהמרקם של שכונת הר חומה בירושלים, ולכן בכלל לא מובנת לי ההתנגדות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר