אאא

שיחות על המשכורת עם עמיתים לעבודה הן טאבו וזו הסיבה שלעתים קרובות נשים מרוויחות פחות מגברים ומתקשות לדעת כמה הן שוות. ג'ן סינסרו, מחברת הספר "אתה מעולה בלהרוויח כסף", בתרגום חופשי מאד, מנדבת כמה עצות לגבי ניהול שיחות שכר במשרד (כי כולנו משתוקקים לעשות זאת, בואו נודה), באופן שמרגיש חיובי ומקצועי:

1. ראשית, שאלו את עצמכם מדוע אתם רוצים לדבר על מספרים עם הקולגות שלכם

האם אתם עושים זאת כדי להשוות את עצמכם אליהם, כדי שתוכלו להרגיש טוב יותר או גרוע יותר עם גובה המשכורת שלכם? האם אתם עושים זאת כדי להבין אם תוכלו לבקש העלאה? לא משנה מהי הסיבה, השורה התחתונה - על פי סינסרו - היא שאתם צריכים להיות ברורים לגבי הכוונות שלכם (או הכוונות של עמיתיכם, אם הם יזמו את השיחה).

"אם אתם מותקפים בעקבות הגישוש של חבריכם לעבודה בנושא, או פשוט לא מרגישים בנוח לשוחח על זה, אל תעשו את זה", היא אומרת. "אבל להבין מדוע מישהו רוצה לדעת כמה אתם מרוויחים ולשאול אותו ישירות על כך - לא בצורה הגנתית, אלא יותר בכיוון של "מה המטרה שלך כאן?" - יכול לעזור לכם לחשוף את הנסיבות שהופכות אותו לסקרן ולגלות לא מעט דברים בדרך".

2. שנית, החליטו כמה מידע אתם מוכנים לחשוף

לאחר שתבינו את מטרת השיחה, תוכלו להחליט מה מתאים לכם באופן נקודתי. "אם אתם מרגישים שלנקוב בסכום מסוים ישרת אתכם ואת האדם שמולכם - ואתם בסדר עם זה - לכו על זה", אומרת סינסרו. "אבל אתם יכולים גם לתת טווח אם אתם מרגישים יותר נוח עם זה ולשמור על דברים קצת יותר מעורפלים ועדיין להועיל להם".