"שוד המיליארד"

יממה אחרי: היקף השוד עדיין לא ידוע • צפו

המשטרה המקומית בדרדזן עדכנה כי גם כעבור יממה, עדיין אין מספר מדוייק של התכשיטים שנגנבו ממוזיאון הכספת הירוקה מצלמות האבטחה תיעדו את רגע הפריצה (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

במשטרת דרדזן ממשיכים לחקור את הפריצה הגדולה למוזיאון הכספת הירוקה בטירה העתיקה בעיר הגרמנית, משם נגנבו תכשיטים ועתיקות, בשווי כספי עצום.

בחקירתם, הצליחו השוטרים לזהות את הרכב איתו נמלטו הגנבים מהזירה, אך משיחות עם תושבים המתגוררים בסמוך, לא הצליחו לעלות על זהות הגנבים.

המשטרה קראה לציבור לעדכן אותם באתר מיוחד שהקימו לצורך החקירה, ובמקביל, פרסמו תיעוד ממצלמות האבטחה, עם רגעי הפריצה למוזיאון.

בתיעוד, ניתן להבחין בצמד השודדים נכנסים פנימה לאחר שאחד מהם הטיח גרזן בזכוכית משוריינת של אחת התערוכות, וניפץ אותה.

הפריצה (צילום: מצלמות אבטחה)

לפני הפריצה, השודדים ניתקו את זרם החשמל לטירה, ככל הנראה מתוך מטרה למנוע מהאזעקה לפעול, ולהימלט בהמשך בחסות החשכה.

המאבטחים ראו את השוד בזמן אמת והזעיקו את השוטרים שהגיעו במהירות למקום, אך כל האירוע התרחש דקות ספורות בלבד - והשודדים כבר נמלטו עם השלל בידיהם.

הם ניגשו במהירות לשלושה סטים של תכשיטים, בשווי כולל המוערך בסכום של מיליארד יורו, אספו אותם לתוך שקיות שהביאו מראש, ועזבו.

דירקטורית המוזיאון מריון אקרמן טענה כי לא יצליחו למכור את התכשיטים בשוק החופשי, מה שכמובן מעלה את הסיכון כי הם יפרקו את האוסף ההיסטורי.

לדבריה, "אנחנו בשוק מהברוטליות של השוד. מבחינה חומרית זה לא שווה הרבה כסף, אבל מבחינה היסטורית ותרבותית אי אפשר לשים על הסטים הללו תג מחיר".

רולנד פלר, שר הפנים של המדינה אמר לאחר השוד: "זהו יום מר למורשת התרבותית שלנו. שדדו אותנו כמדינה. שדדו מאיתנו משהו שבלעדיו אי אפשר להסביר את ההיסטוריה שלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר