התרסקות מסוק ה'יסעור'

11 לוחמי 'שלדג' היו על המסוק שהתרסק; המערך - קורקע

מפקד חיל האוויר החליט לקרקע את מערך מסוקי ה'יסעור' בעקבות נחיתת החירום של מסוק 'יסעור' בנגב. קצין בכיר סיפר כי על המסוק היו 11 לוחמי 'שלדג' ושיבח את הצוות שהצילו חיים (אקטואליה)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: תיעוד מבצעי כבאות והצלה)

מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, החליט הערב (שלישי) לקרקע את כל מסוקי ה'יסעור' בעקבות נחיתת החירום שביצע מוקדם יותר מסוק 'יסעור' בנגב, וזאת עד להודעה חדשה.

קצין בכיר בחיל האוויר עדכן כי המסוק היה בטיסת אימונים יחד עם שני מסוקים נוספים, ומלבד שני הטייסים והמכונאי היו עליו 11 לוחמים מיחידת 'שלדג' שהיו בדרכם להתאמן בדרום.

"נחיתת החירום נבעה מתקלה חמורה של אש במנוע", הסביר הקצין הבכיר, "הצוות נחת בשטח מהר. הלוחמים יצאו והמסוק המשיך לבעור".

"הצוות שמע רעש נקישה, בנוסף לנורית האזהרה שנדלקה, וכך הבין את האירוע", תיאר הקצין, "המסוק היה בגובה 170 מטר בזמן זיהוי התקלה, ונחת על הקרקע בתוך דקה. האש התפשטה מהר, המסוק נשרף כליל".

הקצין הבכיר עדכן עוד כי "הוקם צוות תחקור לבדיקה מה גרם לתקלה" וציין כי הם לא מכירים אירוע כזה מהעבר.

הבכיר בחיל האוויר, שיבח את תפקוד הצוות: "הם הצילו חיים ותפקדו בצורה הנכונה. אנחנו גאים בהם. יש לנו ביטחון מלא בצוותי האוויר ובצוותים הטכניים שלנו".

(צילום: תיעוד מבצעי כבאות והצלה)

כפי שדווח מוקדם יותר, מסוק צבאי מסוג 'יסעור' ביצע הערב נחיתת חירום בשטחים הפתוחים של קיבוץ רוחמה. הטייסים דיווחו בתחילה על תקלה טכנית בעקבותיה החל אחד המנועים להתלקח. לאחר נחיתת החירום המטוס כולו בער באש עד שכובה על ידי לוחמי האש.

דובר צה"ל מסר כי "מסוק מסוג 'יסעור' דיווח על תקלה טכנית שגרמה להתקלחות במנוע בדרום הארץ. אין נפגעים וכוחות כיבוי במקום לכיבוי השריפה. האירוע יתוחקר".

דובר כבאות והצלה מחוז דרום, אלי כהן, מסר כי "שלושה צוותי כיבוי הוזעקו לשריפה של מסוק לאחר נחיתת חירום מערבית לבית קמה. לוחמי האש אשר הגיעו למקום החלו בפעולות כיבוי לאחר שנוסעי המסוק פונו מהמקום.

"בשלב זה הושגה שליטה על השריפה וללא נפגעים. כוחות הכיבוי עדיין בשטח מבצעים פעולות סופיות לכיבוי סופי. האירוע נמצא בחקירה של מספר גורמים ופרטים ינתנו בהמשך בהתאם לחקירה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר