תיעוד מחריד לב

אמא צילמה את ילדיה מפחדים בזמן אזעקה: "הם רועדים"

רעות שפילמן דרייר, החליטה לתעד את תגובת ילדיה בזמן האזעקות, כדי לעורר מודעות ציבורית • בראיון ל'כיכר השבת' היא מספרת על הקושי, הפחד והדרישה הבסיסית: לעצור את הירי (חדשות)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
(צילום: רעות שפילמן דרייר, מתוך פייסבוק)

תיעוד מחריד לב פורסמה על ידי רעות שפילמן דרייר, אישה דתייה המתגוררת בעיר אשקלון, עם תגובת ילדיה בזמן שמיעת האזעקה לאחר חצות הלילה.

את הסרטון העלתה לעמוד הפייסבוק שלה, וכצפוי, הוא זכה לאלפי לייקים, שיתופים ותגובות הזדהות. כעת, בראיות ל'כיכר השבת', היא מסבירה מדוע החליטה לחשוף את התגובה של ילדיה הקטנים.

"כל פעם שמתחיל אזעקות ואנחנו מרגישים שזה הולך לכיוון של הסלמה, אנחנו עוזבים את העיר כי אי אפשר להיות גיבורים על ילדים, במיוחד כשרואים שאלו התגובות שלהם", היא פותחת ומסבירה.

את ההחלטה קיבלה לדבריה, בסבב ההסלמה האחרון. "עזבנו את אשקלון והסתובבנו בערים שונות באזורים האחרים של הארץ - וכולם מסתובבים כאילו אין כלום. שגרה, בזמן שבדרום שום דבר לא זז. אף אחד לא יוצא מהבית, אף אחד לא עושה כלום. אנשים לא מבינים את הסיטואציה הזאתי ולכן אמרתי הלוואי שתהיה לי הזדמנות לצלם משהו כדי להעביר לאנשים מה קורה כאן באמת".

"בסוף, מדווחים על אזעקות אבל מאחורי זה יש ילדים קטנים שנפגעים. לא מבינה איך המדינה מאפשרת לדבר כזה לקרות. יש לנו צבא חזק שיכול לעשות מה שהוא רוצה בכל העולם, אבל פה ליד הבית הוא לא יכול? אני מסופקת".

בסרטון, נראים הילדים רועדים ובוכים ומסבירים לאמם שאינם רוצים לחזור לביתם אלא להישאר במרחב המוגן. בראיון ל'כיכר השבת' היא מסבירה איך מנסים להרגיע את הילדים, ולהחזיר אותם לישון. "זה לוקח זמן".

"קודם כל ישבנו בממ"ד שבחצר הבית והם לא רצו לצאת משם. מחבקים, מחבקים ועוד קצת מחבקים ומנסים להסביר להם - מה שבדרך כלל לא עוזר כי לאף אחד אין תשובות, ומחכים עד שאין נרגעים".

לדבריה, הפתרון נמצא דווקא "בדבר הכי בסיסי שאיבדנו את הדרישה המינימלית שזה ייפסק לחלוטין. לא טפטופים, לא הסלמה ולא שום ירי. זה לא דרישה הזויה".

"בנוסף, כל עוד זה לא נגמר, תנו לנו מענה. אין כאן מרכז חוסן ואין הטבות מיסוי. אני צריכה עכשיו לבנות ממ"ד בתוך הבית ואצטרך לשלם על זה מאות אלפי שקלים כמו במרכז הארץ, והמדינה לא משתתפת בזה, בניגוד לאזורים בתוך 7 ק"מ".

"הייתי שמחה אם מישהו שם למעלה יתפתח ויבין שהמצב הזה לא יכול להימשך. כולנו פה מרגישים סוג ב' וצריך להתייחס לירי אל הדרום כמו אל ירי במרכז הארץ, וצריך להתייחס לכל ילד שגר פה כמו אל ילד במרכז הארץ. לא גרים פה גיבורי על, וצריכים לעצור את זה".

בפוסט שהעלתה לעמוד הפייסבוק שלה יחד עם התיעוד של ילדיה, כתבה רעות: "הי אתם שם למעלה, אתם שומעים?? כאן בדרום חיים במציאות בלתי אפשרית! באיזה מדינה בעולם נותנים שירו על האזרחים שלהם???? באיזה??".

"ביבי, עם כל ההישגים שלך, אם ישנם אזרחים שחיים תחת פחד יומיומי! לא עשית כלום!! עדיף שתלך לבית!! מעל 10 שנים אתה בשלטון! חאלס! אין את מי להאשים!", הוסיפה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר