בכורה ב'כיכר'

מוטי שטיינמץ בשיר לסיום הש"ס: בזכות התורה

את השיר מבצע מוטי שטיינמץ לכבוד מעמדי סיומי הש"ס, והוא הולחן ע"י צמד היוצרים אלי קליין ואיצי ברי • על המקהלה הופקד פנחס ביכלר ומקהלת מלכות • האזינו לשיר (סינגלים)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

לרגל סדרת מעמדי סיום הש"ס של ארגון 'דרשו' ברחבי תבל, התאגדו יחד מיטב אמני הזמר החסידי בארץ ובעולם, להפקת שיר מרגש ומרומם שילווה את המעמדים הכבירים בהם ישתתפו רבבות מסיימי ש"ס בכל רחבי העולם, בישראל, בארה"ב, בפריז, בלונדון, במנצ'סטר, בדרום אפריקה ובבלרוס.

את השיר מבצע אמן הרגש מוטי שטיינמץ, והוא הולחן ע"י צמד היוצרים אלי קליין ואיצי ברי והופק על ידי שלום וגשל. על המקהלה הופקד פנחס ביכלר ומקהלת מלכות.

מילות השיר נלקחו ממדרש ויקרא רבא. השיר מבטא במילותיו המיוחדות את השמירה של לומדי התורה על כלל עם ישראל, בפרט בתקופה זו, בה עם ישראל זקוק יותר מכל לישועה, דברים אשר מקבלים דגש במילות השיר: "בזכות התורה ולומדיה ינצל העולם".

"הטקסט והלחן של השיר הזה מעוררים גאווה, רוממות ואהבת תורה" מסביר אלי קליין. "השיר הזה רץ לי בראש מאז שהלחנו אותו לפני כשנתיים, וידעתי כל הזמן שמדובר בזהב, ורק צריך להמתין לזמן מתאים כדי לחשוף את השיר. אין לי ספק שהזמן המתאים ביותר לחשיפת השיר הוא מעמדי סיום הש"ס של 'דרשו' שייערכו בחודשים הקרובים ברחבי תבל".

"זה לא עוד שיר של אלבום" מוסיף קליין. "זה שיר למעמד היסטורי לכבודה של תורה. מעמד שבו ישתתפו מרנן ורבנן גדולי ישראל ורבבות תלמידי חכמים מסיימי ש"ס. מבחינתי אין כבוד גדול מלהלחין שיר דווקא עבור 'דרשו' – הארגון התורני הגדול בעולם, ודווקא עבור מעמד כה מיוחד ומושקע לכבודה של התורה ולומדיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר