פרסום ראשון

מאבק על מינוי רב עיר חדש ב'ביתר עילית'

יממה לאחר פטירתו של הגאון הרב דוד צבי אורדנטליך זצ"ל שכיהן בעבר בתפקיד רב העיר ביתר עילית, הקרב סביב דמותו של רב העיר הבא צובר תאוצה. 'כיכר' עם כל הפרטים (חרדים)

שימי שפר | כיכר השבת |
מסע הלוויה בביתר עילית (צילום: עיריית ביתר עילית)

יממה לאחר הבאתו למנוחות של הגאון הרב דוד צבי אורדנטליך זצ"ל שכיהן בעבר בתפקיד רב העיר ביתר עילית, הקרב סביב דמותו של רב העיר הבא צובר תאוצה.

יצויין כי בשנים האחרונות, מאז פרישתו של הרב אורדנטליך זצ"ל מתפקידו, לא מונה רב עיר חלופי מפאת כבודו של הרב, אך כעת לאחר שנפטר יש שמבקשים למנות רב אשכנזי חדש, תוך הפעלת לחצים על הגורמים בעירייה ועל גורמים נוספים.

ל'כיכר השבת' נודע כי כמה קהילות, בראשם קהילות חסידי באיאן, צאנז וסלונים פנו לגורמים שונים על מנת למנות רבנים מטעמם לתפקיד.

בבאיאן הציעו כמה מועמדים לתפקיד, כאשר לפחות שניים מהם אינם תושבי העיר ומוגדרים מקורבים לחסידות. לעומת זאת בצאנז מעוניינים למנות את רב הקהילה בעיר, הגרא"ש שטיגליץ, לתפקיד, ובסלונים יש שמציעים לתפקיד את רב הקהילה בעיר, הרב ישראל ברזבסקי.

גורמים בצאנז ובסלונים טענו בשיחה עם 'כיכר השבת' כי לא יעלה על הדעת להצניח לתפקיד רבנים שאינם תושבי העיר, בעוד שישנם בעיר רבנים גאונים ותלמידי חכמים שמקובלים על כולם ללא יוצא מן הכלל, וכי הניסיון של גורמים בבאיאן להביא לעיר רבנים שאינם מוכרים ואינם תושבי העיר נעשה מתוך תחושה של שכרון כוח.

יצויין כי מי שאחראי על מינויים של רבני ערים ברחבי הארץ הם המשרד לשרותי דת, וכי המינויים נעשים במכרז מסודר על פי התקנות והכללים הנדרשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר