המאבק בליכוד

מאחורי הקלעים של הקרב היצרי בין נתניהו וסער

נתניהו ממוקד מטרה נגד גדעון סער שמצדו לא שוקט על השמרים ומגייס תמיכה מראשי ערים ליכודניקים. אבי רבינא משרטט את המתרחש מאחורי הקלעים של המאבק (אקטואלי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
סער ונתניהו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

היחסים הסבוכים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לח"כ גדעון סער אינם תופעה חדשה, והחלו עוד בתקופת כהונתו של אריאל שרון כראש הממשלה, אז זנח סער את נתניהו ומונה למזכיר הממשלה אצל שרון.

העימות התחדש בתקופת כהונתו של נתניהו כראש ממשלה ב-2009, אז שימש סער בתפקיד שר חינוך וכחבר קבינט, אולם מהר מאוד נדחק הצדה, הוצא מהקבינט ונדחק על ידי נתניהו לאחר שחשד כל העת כי סער חותר תחתיו.

מאז הספיק סער לפרוש מהחיים הפוליטיים ולחזור שוב כיריב רשמי של בנימין נתניהו וכיחיד שרואה עצמו מתמודד ראש בראש מול נתניהו בקרב על ראשות הליכוד.

נתניהו הולך נגד גדעון סער בכל הכוח, הוא ממוקד במטרה כמו בימים שבהם התמודד מול הגלדיאטורים הגדולים של הליכוד. השבוע החל נתניהו בקרב על לבם של ראשי הערים. נתניהו זימן לכפר המכביה את כל ראשי הרשויות מהליכוד, אך במקום עשרות, נכחו שם פחות מ-20 ראשי רשויות. חלק לא מבוטל מהנעדרים ידעו טוב מאוד למה נועד המפגש, וסירבו ליטול חלק בחגיגה.

גם אם בליכוד לא אוהבים את הסגנון המשתלח של סער בנתניהו לאחר ההחלטה על הגשת כתב אישום נגדו ומציירים לו דמות של "חתרן" ו"בוגד", סער מצליח לגייס סביבו אנשים בכירים מהליכוד ולבנות לעצמו מחנה גדול שיחייב את נתניהו לחשב מסלול מחדש.

ראשי רשויות שכבר הביעו תמיכה בסער הם כרמל שאמה הכהן (רמת גן), שמעון לנקרי (עכו), אהרן דרור (גן יבנה), ור"ע אילת יצחק מאיר. בנוסף הביעו תמיכה יו"ר סניף הליכוד באשקלון מישל בוסקילה ומ"מ ראש עיריית אשדוד גבי כנפו. גם חברי מרכז בכירים הודיעו כי יתמכו בגדעון סער, ביניהם ניתן למנות את איציק דדוש חבר מרכז וותיק ויו"ר הליכוד באור יהודה.

בסביבת סער אומרים ל'כיכר השבת' כי מדובר בסנונית ראשונה, וכי בעתיד הקרוב ייחשפו עוד ראשי רשויות ובכירים בליכוד שתומכים בסער וחוששים לעשות זאת בגלוי בשל לחצים של אנשי נתניהו.

נכון לעכשיו התמיכה בסער מצטיירת כסדקים בתמיכה הרחבה סביב נתניהו. רוב מוחלט של השרים וחברי הכנסת לא אוהבים את המהלך של סער, חלקם אף יצאו נגדו בפומבי. ביניהם: ניר ברקת, ישראל כץ, דודי אמסלם ומירי רגב.

סער נחשב לאחד הפוליטיקאים הטובים בסביבה, אבל הפעם נראה שהוא יצא למסע ארוך שעלול לעלות לו בהפסד צורב בבחירות המקודמות. "אם גדעון יקבל למעלה מ-20% תמיכה בבחירות המקודמות, הוא ניצח", אומר בכיר בליכוד. "הוא לא צריך לנצח את נתניהו בשביל לקנות ביושר את תדמית ה'יורש' ביום שאחרי נתניהו", הוא מוסיף.

על פי סקר מכון מדגם לאתר 'וואלה! NEWS' שפורסם השבוע, לא פחות מ-82% ממתפקדי הליכוד שהשתתפו בסקר, אמרו כי נתניהו הוא המתאים ביותר לעמוד בראשות התנועה, לעומת 12 אחוזים בלבד שהביעו תמיכה בסער.

במקביל, שאלה דומה שנשאלה בקרב הציבור הכללי, העלתה כי נתניהו וסער די צמודים, כאשר סער הוא שעוקף את נתניהו, בפער קטן, של 37 אחוזים לעומת 36%. בקרב מצביעי הימין, נתניהו חוזר להוביל על סער, באחוזים ניכרים: 56% תמיכה, מול סער המחזיק ב-27% בלבד.

נתון מפתיע למדי מגלה כי ח"כ ניר ברקת צבר כוח משמעותי בתוך הליכוד, אף עותר מסער הוותיק. כך, בשאלה מי המתאים ביותר לרשת את נתניהו ב'יום שאחרי', מוביל ברקת עם 21%, גדעון סער עם 17%, יולי אדלשטיין עם 11%, ארדן עם 7%, ישראל כץ עם 6% ואבי דיכטר עם 4%.

בתוך כך, בראיון שיפורסם הערב ב"סוגרים שבוע" ב'כיכר השבת' מצהיר גדעון סער כי לא יוותר על המפלגות החרדיות במידה וינצח בקרב על ראשות הליכוד.

לדברי סער, "יש לנו את המחנה הלאומי שהם הליכוד והמפלגות הדתיות, זו מערכת שיש לה תפיסה משותפת כי בסופו של דבר גם הליכוד היא תנועה פוליטית שמכבדת את המסורת, יש בה דתיים וכאלה שאינם דתיים, אבל אין בה אנשים שהם אנטי דתיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר