מזעזע

שופט ה'עליון' הביע צער על מותו של מחבל

אם למישהו עוד נדרשה הוכחה למידת ה'שמאלנות' של שופטים בבית המשפט העליון הישראלי; השופט ניל הנדל כתב למשפחת מחבל שמת בכלא: "הנני משתתף בצערכם" (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
השופט ניל הנדל (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

שופט בית המשפט העליון הביע צער על מותו מסרטן של מחבל שרצח יהודי מירי בטווח קצר, וכשהדבר התגלה - מחק בית המשפט את פסק הדין וכתבו מחדש.

"הנני משתתף בצער המשפחה", כתב אתמול (רביעי) השופט ניל הנדל, בעת שמחק עתירה של משפחת המחבל לשחררו בשל מצבו הבריאותי, משום שבינתיים הוא מת בבית הסוהר.

מדובר בעאהד אבו דיאק, שרצח בשנת 2001 את איליה קריביץ' מהיישוב חומש, במהלך 'האינתיפאדה השנייה', בירי מטווח קצר, כאשר זה עשה את דרכו מהעבודה לביתו. כעבור שנה הוא נלכד, ונידון לשלושה מאסרי עולם על עבירות של גרימת מוות בכוונה, חטיפה, ניסיון לרצח וירי לעבר אנשים.

בעת מאסרו חלה המחבל בסרטן, ולאחרונה עתרה משפחתו לבג"ץ בבקשה לשחררו מסיבות הומניטריות ורפואיות. בית המשפט לא הספיק לדון בעתירה, שכן לפני כשבועיים חלה הידרדרות במצבו של אבו דיאק, והוא הועבר לבית החולים אסף הרופא - שם מת לפני יומיים.

המשפט המקומם (צילום מסך)

בעקבות זאת הורה אתמול השופט הנדל על מחיקת העתירה, ובפסק הדין כאמור כתב: "הנני משתתף בצער המשפחה".

כשהדבר נודע, מיהרו בבית המשפט העליון לנסות ולתקן את הנזק: פסק הדין נמחק, בתירוץ שהנדל לא אמור היה לקבל החלטה כשופט יחיד, ובמקומו ניתן פסק דין חדש של שלושה שופטים, שממנו נמחק המשפט המקומם.

מבית המשפט נמסר בתגובה לכלי התקשורת: "אין לנו מה להוסיף על האמור בהחלטות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר