ראיון באולפן

ד"ר גלעד מלאך: זה מה שגרם לחרדים להתנגד ל'חוק הגיוס'

ד"ר גלעד מלאך, שהיה מעורב בניסוח חוק הגיוס, טוען באולפן 'כיכר השבת' כי העובדה ששר הביטחון דאז, אביגדור ליברמן, לקח את הקרדיט על החוק - גרם לחרדים להתנגד אליו (צבא)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפיק: איציק אוחנה (מנהל אולפן: אריאל ליבא)

ד"ר גלעד מלאך, ראש תחום חרדים במכון הישראלי לדמוקרטיה, שהיה מעורב בניסוח חוק הגיוס החדש, טוען באולפן 'כיכר השבת' כי העובדה ששר הביטחון דאז, אביגדור ליברמן, לקח את הקרדיט על החוק - גרם לחרדים להתנגד אליו. הראיון המלא, מחר בתוכנית 'סוגרים שבוע'.

בציבור החרדי מסתכלים על זה כהסתה כלפי לומדי התורה והחרדים, עד כמה כל השיח הפוליטי על כך שהחרדים הם פרזיטים וכו', בסופו של דבר מזיק לאלו שרוצים להתגייס לצבא?

"מאד יכול להיות שהעובדה שאנחנו נמצאים במצב של שיח ומאבק פוליטי כבר יותר משנתיים, מאז בג"צ פסל את חוק הגיוס, הדבר הזה גרם בסופו של דבר לחרדים שחלקם אימצו את העמדה של משרד הביטחון בנוגע לגיוס, לזוז צעד לאחור, משום שהנושא הזה הפך להיות לליברמן נגד החרדים".

אני יכול להסיק מדבריך שהעובדה שליברמן אימץ את החוק הזה כחוק ליברמן, גרם בסופו של דבר לחרדים להתנגד לחוק, ואז גם לעובדה שהחרדים אינם מתגייסים באחוזים יותר גבוהים?

"יש כאן כמה מרכיבים, אך ברור שהעובדה שהנושא הפך לפוליטי, ואף לסוגיה שבגללה הכנסת התפזרה, זה מייצר מתח באוכלוסייה החרדית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר