אחרי הביקורת

ג'רמי קורבין התנצל על האנטישמיות במפלגת הלייבור

מנהיג מפלגת הלייבור, ג'רמי קורבין, מתנצל לראשונה: "לא נהיה מוכנים במפלגת הלייבור לקבל אנטישמיות בקרבנו. אני מצטער מאוד על כל ההתרחשויות וההתבטאויות" (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מנהיג מפלגת הלייבור בבריטניה, ג'רמי קורבין, מתנצל לראשונה על האנטישמיות ההולכת וגוברת במפלגתו, אך טוען כי כבר התמודד עם זה.

"יש משבר אך אנחנו מתמודדים איתו. מפלגת הלייבור ואני לא נהיה מוכנים לקבל אנטישמיות בקרבנו. אני מצטער מאוד על כל ההתרחשויות וההתבטאויות שנשמעו באחרונה", אמר.

ההתנצלות מגיעה לאחר הביקורת הקשה שהוטחה בקורבין על ידי יהודי בריטניה, שהגיעו לשיא עם המאמר החריג שפרסם רבה הראשי של בריטניה, הרב אפרים מירוויס.

הרב מירוויס כתב אז, כי "הדרך שבה הנהגת הלייבור התמודדה עם גזענות נגד יהודים לא תואמת לערכים הבריטיים שבהם אנו כה גאים – של כבוד עבור כל האנשים".

הוא העלה שורת תהיות: "כמה רחוק זה רחוק מדי? כמה מעורב בדעות קדומות צריך להיות ראש האופוזיציה כדי להיחשב בלתי כשיר לתפקיד? האם שיתוף פעולה עם מי שהסיתו לשנאה נגד יהודים זה מספיק? האם לכנות 'חברים' את מי שתמכו ברצח יהודים זה מספיק? נראה שלא".

"אין זה ממקומי לומר לאדם כלשהו כיצד עליו להצביע. אני רק מציב את השאלה: מה התוצאה של יום הבחירות הזה תגיד על המצפן המוסרי של ארצנו? כשיגיע 12 בדצמבר, אני מבקש מכל אחד להצביע עם המצפון שלו", כתב הרב מירוויס שבדרך כלל מתוקף מעמדו נמנע מהבעת דעות פוליטיות.

נשיאת הקהילה היהודית בבריטניה, מארי ואן דר זיל, אמרה כי "אלפי תלונות הועלו בפני הלייבור על מקרי אנטישמיות מצד החברים במפלגה, כאשר במקרים רבים מתעלמים מהתלונות, ובמקרים אחרים חברי המפלגה שוחררו לאחר נזיפה קלה".

בימים האחרונים התבקש קורבין מספר פעמים להתנצל - אך הוא סירב. לדוגמה, בראיון ל-BBC קורבין נשאל ארבע פעמים אם ברצונו להתנצל בפני יהודי בריטניה בעקבות דבריו של הרב מירוויס, ולא עשה זאת.

קורבין אמר באותו ראיון כי "האנטישמיות נמצאת בחברה. יש מספר קטן, קטן מאוד, של אנשים במפלגת הלייבור שנענשו כתוצאה מהתנהגות אנטישמית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר