"היא פשוט החליקה"

ההרוגה בתאונת הרכבת: תמר פניגשטיין ע"ה מפתח תקווה

תמר פניגשטיין ע"ה, בת 19 מפתח תקווה, היא הצעירה שנמחצה למוות מתחת לרכבת הקלה בירושלים. חברתה סיפרה כי לקתה בהתקף אפילפסיה: "ניסיתי לתפוס אותה והיא החליקה" (ארץ)

תמר ע"ה וזירת התאונה (צילום: מתוך הפייסבוק של תמר פניגשטיין, דוברות זק"א)

תמר פניגשטיין ע"ה, בת 19 מפתח תקווה, היא הצעירה שנמחצה הלילה (רביעי) למוות מתחת לרכבת הקלה בירושלים לעיני חברותיה.

תמר ע"ה, התנדבה במחלקת הנשים של בית החולים 'שערי צדק' בירושלים, במסגרת השירות הלאומי. ירון לוץ, מנכ"ל האגודה להתנדבות אמר כי "תמר התחילה את שנת השירות שלה לפני כשלושה חודשים בבית החולים שערי צדק, ובעזרת החיוך הגדול והלבביות שאפיינה אותה האירה את המקום".

מאמצי החילוץ (צילום: הערשי פ. | תיעוד מבצעי כב"ה)

"בתקופה קצרה הספיקה תמר לבלוט ולתרום רבות, וכולנו מזועזעים מהתאונה המחרידה שבה מצאה את מותה הלילה בגיל 19", הוסיף לוץ, "אנו המומים מכאב ושולחים את תנחומינו למשפחת פניגשטיין. נעשה הכל כדי לסייע וללוות את המשפחה וכדי לתמוך במתנדבות השירות האחרות ששירתו עם תמר יחד עם הצוות המסור של שערי צדק".

מרשות השירות הלאומי-אזרחי נמסר כי הרשות "מרכינה ראשה עם היוודע מותה הטרגי של בת השירות תמר פניגשטיין בתאונה המחרידה אמש בירושלים. הרשות שולחת תנחומים למשפחת המנוחה ותעמוד בקשר רציף עם המשפחה לסיוע ולתמיכה בכל שניתן".

זירת האסון (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

משה פניגשטיין, אביה של תמר ע"ה, משמש כמנכ"ל ישיבת בני עקיבא בגבעת שמואל. מהישיבה נמסר הבוקר כי "הישיבה המומה ודואבת לשמע הבשורה הנוראה על מותה הטרגי של תמר פניגשטיין בתם של מנכ"ל הישיבה היקר משה פניגשטיין ורעייתו נועה. בית ישיבת בנ"ע גבעת שמואל שולח את תנחומיו העמוקים למשפחה".

אחינועם, חברתה של תמר פניגשטיין ע"ה, סיפרה על הרגעים האחרונים שלפני מותה באסון הנורא. בראיון לאיילה חסון ברדיו 103, תיארה אחינועם כי תקף את תמר התקף אפילפסיה והיא נפלה אל מתחת לרכבת.

"הכול היה סבבה, צחקנו ביחד ממש, היא הייתה בסדר גמור", סיפרה חברתה, "יש לה לפעמים התקפי אפילפסיה. כאילו – לא לפעמים, כבר שנים שלא היה לה".

(צילום: הערשי פ. | תיעוד מבצעי כב"ה)
(צילום: דוברות זק"א)

אחינועם סיפרה כי "היא פשוט התחילה להסתובב כזה מוזר, העיניים שלה התחילו לזוז מצד לצד והראש שלה זז. בהתחלה אמרתי לה, 'את צוחקת עלי?' – ואז ראיתי שהיא לא בסדר. ניסיתי לתפוס אותה והיא פשוט החליקה לי מהיד. כאילו, היא הייתה ברגע של נפילה, ניסיתי לתפוס אותה, שלא תיפול, והיא פשוט החליקה מתחת לרציף. חברות אמרו שאפילו ניסיתי למשוך אותה ולא הצלחתי".

"זה היה ממש מפחיד", סיפרה החברה בדמעות, "כולנו התחלנו לצרוח. אף אחד לא הבין מי זה היה, רק אני ידעתי מי זאת, התחלתי לצרוח שזו היא. כולם היו בשוק. לפני כן הכול היה תקין. צחקנו, דיברנו. ממש ברגע אחד…".

מהמרכז הרפואי 'שערי צדק' נמסר כי הם כואבים את מותה של תמר פניגשטיין בת ה-19, שהתנדבה לשירות הלאומי במחלקת נשים בשערי צדק. "תמר ראתה שליחות בהתנדבות ובסיוע למטופלות וסייעה להן רבות, בתמיכה ובנתינה גדולה ותמיד בחיוך גדול", נמסר.

תמר ע"ה (צילום: שערי צדק)

מנכ"ל המרכז הרפואי, פרופ' עופר מרין אמר: "בשם משפחת עובדי ומתנדבי שערי צדק אנו שולחים תנחומים למשפחת פניגשטיין. תמר האירה באישיותה את כל מי שפגשה וטיפלה והיא תחסר מאוד לצוות ולמטופלות במחלקת הנשים. עם היודע האסון צוותים מקצועיים וטיפולים משערי צדק מעניקים תמיכה וטיפול לכל בנות השירות הלאומי ואנו נמשיך ונלווה אותן ככל שיידרש".

איילת כהן, מנהל שירות המתנדבים והשירות הלאומי בשערי צדק מספרת על תמר: "תמר הייתה בחורה חייכנית ושמחה, שכבר בפגישה הראשונה איתה מתחברים אליה בקלות. תמר הייתה נכונה לכל משימה ואהבה מאוד את השירות ואת הקשר האישי למטופלות. זוהי אבידה גדולה עבורנו וטרגדיה בלתי נתפסת. כינסנו את כל בנות השירות ונעניק להן את כל התמיכה והליווי כדי להתגבר יחד על מותה של תמר".

שר החינוך רפי פרץ כתב בחשבון הטוויטר שלו: "הלב כואב ודואב. התבשרנו הבוקר על תאונה ראשונה מסוגה בה נהרגה הולכת רגל ברכבת הקלה בירושלים. הנערה ההרוגה, תמר פניגשטיין עשתה את השירות הלאומי שלה בבי"ח שערי צדק בהמון חמלה. מכיר באופן אישי את המשפחה היקרה. שוחחתי עם ירון לוץ, מנכ"ל האגודה להתנדבות, וחיזקתי את ידיו בשעה קשה זו. אין מילים שינחמו על האבדה הזו. שולח את תנחומי להורים משה ונועה ולמשפחה כולה".

(צילום: דוברות זק"א)

רב רשף ניסים לוי, מפקד האירוע מטעם כבאות והצלה לישראל, שחזר: "הוזנקנו כחצי שעה לאחר חצות לאזור התחנה המרכזית בירושלים, עקב דיווח על אדם שנלכד מתחת לגלגלי הרכבת הקלה. הגענו למקום תוך זמן קצר מאוד עם כוח של חמישה צוותי חילוץ והצלה. מיד כשהגענו לזירה, ראינו לצערנו כי מדובר בנערה צעירה שנפלה מסיבה כלשהי בין קרונות הרכבת נדרסה ונהרגה ככה"נ במקום".

לדבריו, "פעולות החילוץ של ההרוגה מתחת לרכבת הקלה, היו מורכבות מאוד עקב הנסיבות הטראגיות ומורכבות הזירה, והמראות היו קשים ביותר. השתמשנו בכלי חילוץ מתקדמים, פנאומטיים, מכאניים והידרואליים בכדי להרים את הרכבת באוויר, ובסיוע לוגיסטי של אנשי הרכבת הקלה הרמנו את הרכבת וחילצנו את הנערה כאמור כשהיא למרבה הצער ללא רוח חיים".

בנצי אורינג מפקד זק"א ירושלים אמר כי "אי אפשר לתאר במילים את גודל הצער והכאב באירוע הנורא והקשה הזה. מתנדבי זק"א טיפלו במסירות משך מספר שעות בכבוד המת בטיפול בגופה ובאיסוף הממצאים הרבים בזירה הקשה. נסיבות התאונה נחקרת ע"י המשטרה".

פאראמדיק מד"א עוז פולק סיפר על התאונה ואמר כי "מדובר בתאונה קשה ומזעזעת, כשהגענו למקום המראה היה קשה, ראינו צעירה כבת 19 לכודה מתחת לרכבת, היא הייתה ללא נשימה וללא דופק ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותה, 4 מחברותיה שהיו עדות לתאונה לקו בהתקף חרדה ולאחר טיפול רפואי, פינינו אותן להמשך טיפול בבית חולים".

מסיטיפס הרכבת הקלה בירושלים נמסר: "בסביבות השעה 00:20, הגיעה הולכת רגל לשטח תחנת הרכבת הסמוכה לתחנה המרכזית. מסיבה לא ברורה הבחורה נפלה בין שני הקרונות המחוברים של הרכבת הקלה, זאת בזמן שהרכבת הקלה היתה בנסיעה. צוות מד"א שהגיע למקום קבע את מותה. אנו פועלים בתיאום מלא מול המשטרה אשר בודקת את האירוע. אנו שולחים את תנחומינו למשפחת ההרוגה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר