נגד המשטרה

שלושת החשודים ברצח הזוג כדורי - שוחררו ממעצר

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם של שלושת החשודים ברצח בני הזוג כדורי - בחמישה ימים, אך בית המשפט השלום הורה על שחרורם לאלתר שכן "החשד הסביר לא קיים" (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
יהודה ותמר ז"ל (באדיבות המשפחה)

שופט בית משפט השלום בירושלים החליט הבוקר (רביעי) לשחרר ללא תנאים את שלושת החשודים במעורבות ברצח בני הזוג כדורי ז"ל.

נציג המשטרה אמר בדיון כי "במהלך השנה האחרונה בוצעו מספר רב של פעולות חקירה, נחקרו מספר רב של עדים, כ-200 אנשים נחקרו".

לדבריו, עלה לאחרונה חשד שהחשודים קשורים לרצח וכי יש חשד סביר בנוגע לחשודים, בעקבות כך ביקשה המשטרה הארכת מעצר של חמישה ימים.

החשודים שנעצרו הם עבריין ירושלמי ושני קרובי משפחתו, והחשד כנגדם היה קשירת קשר לרצח, כך שהם לא נחשדו בביצוע הרצח עצמו.

בכי הבנים בהלווית הוריהם (צילום: חיים גולדברג - כיכר השבת)

השופט, כאמור, החליט לשחררם ללא תנאים. הוא נימק את החלטתו ואמר כי "היתה הצדקה להוצאת צו מעצר, אך לאחר חקירת המשיבים היתה צריכה המבקשת לשקול את עמדתה להמשך, ולשחררם כאשר התברר כי החשד הסביר הראשוני הבסיסי שהיה - אין בו עוד דבר".

השופט הוסיף ואמר כי "התברר שהחשד הסביר שהיה לא קיים עוד".

עו"ד יהודה שושן, פרקליטו של אחד החשודים, אמר כי "ההחלטה ברורה וחד משמעית. מדובר במעצר שלא היה צריך להתבצע. החשד מאוד קלוש שיכול להתקיים כנגד כל אחד מתוך עשרות או מאות מהאנשים שנחקרו בתיק. כל פעם מפיחים במשפחה תקווה מחדש שהנה מצאו את הרוצחים המתועבים של הרצח החמור הזה אבל בסופו של דבר הכל נגמר בקול ענות חלשה. המשטרה נוקטת ביד קלה על ההדק. מרשי נעדר כל עבר פלילי ושמח שההחלטה הזו ניתנה".

עו"ד גבי טרונשווילי, פרקליטו של אחד החשודים, אמר כי "בית המשפט אמר בצורה נחרצת שגם החשד הסביר הקלוש שהיה כבר לא עומד. לא היה צריך לעצור אותם מלכתחילה. הם שוחררו ללא כל תנאי, סתם עצרו אותם. אין פה לא פריצת דרך, לא פריצה לא דרך ולא כלום...".

עו"ד מיכאל עירוני, פרקליטו של אחד החשודים, אמר כי "ההחלטה מאשרת את הטענה של מרשי שהוא נתון לרדיפה מתמשכת של המשטרה. מדובר בביזיון של ממש והשופט אמר את הדברים באופם ברור, הנזק כבר נגרם, הוא ישב במעצר, אבל לצערי זה קורה לעתים קרובות. מקווה שמישהו ילמד את הלקח. לאור ההתמשכות הבלתי רגילה של מעצרי שווא מרשי מעוניין להגיש תביעה".

כפי שדווח אמש לראשונה ב'כיכר השבת', הרקע למעצר החשודים הוא בעקבות פרט חקירתי, שהתקבל בימ"ר ירושלים, לפני מספר ימים, הנודע לפרשת הרצח הבלתי מפוענח של יהודה ותמר כדורי ז"ל, בביתם בירושלים, לפני כשנה.

לאחר המעצרים, אמרו מקורבים לילדי הזוג כדורי בשיחה עם 'כיכר השבת' כי לצד הסיפוק מהתקדמות רשויות החקירה לקראת - אולי - פענוח רצח הוריהם, צפה גם התחושה הקשה בעקבות הזיכרון המחודש של מעצרי השווא בפרשה.

כזכור, קרובי הנרצחים עוכבו לחקירה ונעצרו בחשד למעורבות ברצח, וזאת מספר שבועות לאחר מציאת גופותיהם של בני הזוג כדורי - משפחה שחזרה בתשובה לפני כמה שנים, ובניה הינם אברכים.

שני ההורים אותרו אז בביתם כשעל גופם סימני אלימות, וצוות מד"א שהגיע למקום, ומצא אותם מחוסרי הכרה, נאלץ לקבוע את מותם בזירה.

עורכי הדין שייצגו את קרובי המשפחה שנעצרו, שי לוי, גיא מימון ושלומי לוי, אמרו אתמול כי "כפי שסברנו מלכתחילה, עוול נוראי נגרם לבני המשפחה שנעצרו בחשד למעורבות ברצח המזעזע. אנו מברכים על כל התפתחות בחקירה שתוביל לפענוח הרצח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר