מרוצה מהאישום לביבי

שי ניצן: "עמדנו בהבטחה להילחם בשחיתות"

פרקליט המדינה היוצא הביע סיפוק מכתבי האישום שהגיש, והביע עמדות שמאל מובהקות, כשביקר אפילו את נשיא 'העליון' לשעבר אהרון ברק: "היה לי קשה לקבל את זה שהוא אישר את התמודדותו של כהנא" (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
שי ניצן, הערב (צילום: העמותה למשפט ציבורי. תמונה: Tomer Neuberg/Flash90)

פרקליט המדינה שי ניצן, הצהיר הערב (חמישי) בסיפוק: "עמדנו בהבטחתנו להילחם בשחיתות", והביע שביעות רצון מההחלטות האחרונות, בהן הגשת כתב האישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בכנס 'העמותה למשפט ציבורי', התייחס ניצן גם לכתבי החשדות בפרשת הצוללות, שפורסמו מוקדם יותר, ואמר: "היום התפרסמה החלטתי, בה אימצתי את החלטת פרקליטת מחוז להעמיד לדין שורת בכירים לשעבר בשוחד - החמורה בעבירות השחיתות".

"זו פרשה שטלטלה את המדינה ובצדק", אמר ניצן. ''ביטחון המדינה הוא קודש הקודשים. חשדות לשוחד ביחס למערכות ביטחוניות, זה משהו שקשה לשמוע. לכל החשודים עומדת חזקת החפות, וכמובן שאנחנו שוקלים להעמיד לדין בכפוף לשימוע, בו אנחנו תמיד מקשיבים בלב פתוח ובנפש חפצה".

נתניהו (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)

הפרקליט הבכיר, העומד לקראת פרישה מתפקידו, הוסיף: "אחד הערכים שיש להילחם עליו הוא כמובן ערך של טוהר המידות וניקיון כפיים. מדינה שאינה פועל ככל יכולתה לבצר את הערכים הללו - אוי לה".

ניצן, בנאומו זה, הביע עמדות שמאל מובהקות, כשאמר: "היה לי קשה לקבל את זה שהשופט אהרן ברק אישר את התמודדותו של כהנא בשנת 1984. כוחו של פרקליט צריך להיות מושקע במלחמה על זכויות האדם. שינינו את המדיניות, וכיום אנו מגישים יותר כתבי אישום על גזענות והסתה לגזענות. כמי שגדל במשפחה שמקדשת זכויות אדם".

לפניו בכנס דיבר גם היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, שהגן על פרקליט המדינה: "אני ער לניסיונות להציג את גורמי המשפט כמי שרוצים לנהל את המדינה. מובן שזה לא נכון. זו שטות. המתקפה על ניצן מכוערת, ולא הגונה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר