טומבק יחזור לכלא

ב'פלג' מאיימים: נצא להפגנות על מעצר האברך

הגאון רבי צבי פרידמן, מבכירי רבני 'הפלג', הורה לצאת להפגין נגד המשך מעצרו של האברך יהודה טומבק, שחזר לכלא 4, אך לא ברור מה יהיה היקף ההפגנה בשל חילוקי הדעות (חדשות)

יענקי כץ | כיכר השבת |
מעצר בהפגנה. ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הגאון רבי צבי פרידמן, מבכירי רבני 'הפלג הירושלמי', הורה לצאת להפגין נגד המשך מעצרו של האברך יהודה טומבק, כפי שנחשף ב'כיכר השבת', ובעקבות כך צפויה להתקיים היום (ראשון) הפגנה, אך עם זאת, טרם ברור עד כמה הציבור מ'הפלג' יצא להפגנה לאור חילוקי הדעות ב'פלג'.

האברך יהודה אלימלך טומבק, שנעצר בנתב"ג בדרכו לאירופה - בגין היותו עריק במשך שנים, חזר אמש לכלא 4, לאחר שבית הדין הצבאי בקריה בתל אביב קיבל חלקית את הערעור שהגיש עורך דינו מנחם שטאובר ושחרר אותו ביום חמישי למה שהוגדר כ"חופשה".

בשבת שהה טומבק בבית הוריו בשכונת בית וגן בירושלים והיום יתקיים דיון בעניינו בבית הדין הצבאי ביפו.

כפי שפורסם ב'כיכר השבת' בסוף השבוע, הגר"צ פרידמן אמר כי "בני התורה חייבים להביע את מחאתם על המעצר הנפשע של האברך בן העלייה".

אמש יצאו מבזקים טלפונים לפעילים המכריזים על הפגנה שתערך היום "בעקבות מעצרו הנפשע של בן העליה הרב יהודה אלימלך בן רבקה, בהוראת מרן הגאב"ד. אסור לשתוק וכפי שהורה זקן, רבינו הדרכי שמואל, נצא כולנו ביום ראשון למחאה אדירה".

מיקום ההפגנה לא נמסר, וטרם ברור כמה מבני הפלג אכן ישתתפו וזאת על רקע חילוקי דעות ב'וועדה להצלת עולם התורה', שם יש מן העסקנים הטוענים כי על מעצר בנתב"ג אין לצאת להפגנות. "זה לא שפרצו לבית ועצרו כפי שנעשה בעבר. הוא ידע שהוא עריק והגיע לנתב"ג", הסביר ל'כיכר השבת' אחד העסקנים.

יצוין כי נשקלת האפשרות לקיים עצרת מחאה ללא חסימת כבישים כפי שנעשה בעבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר