המדינה השלישית

עוד מדינה הכריזה: 'חיזבאללה' - מחוץ לחוק

גואטמלה, היא המדינה השלישית בדרום אמריקה שמצטרפת לעוד שלל מדינות שרואים ב'חיזבאללה' - ארגון טרור שרוצה להשמיד את מדינת ישראל בדרכים לא קונבנציונליות (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
ישראל כץ בפגישה עם נשיא גואטמלה, הערב (צילום: לע''מ)

זו המדינה השלישית בדרום אמריקה אחרי פרגוואי וארגנטינה שהולכת להכריז כי 'חיזבאללה', למרות ההכחשות של הבכירים בו הוא ארגון טרור לכל דבר. להצהרה הזו יש חשיבות מדינית רבה עבור ישראל.

גואטמלה, היא מדינה ידידותית כלפי ישראל, ואף אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו ערכה לפני תקופה קצרה ביקור חגיגי במדינה הזו לחיזוק הידידות בין שתי המדינות.

טקס קבלת הפנים הרשמית לשרה נתניהו בביקורה בגואמלה (מתוך טוויטר)

לאחרונה, נבחר נשיא חדש במדינה, שממש בימים אלו הגיע להתרשם ממדינת ישראל ולבחון את היכולות הצבאיות של המדינה.

הערב (ראשון), נפגש הנשיא החדש עם שר החוץ של ישראל, ישראל כץ ועדכן אותו בהתרגשות, כי הוא קיבל החלטה להכריז על 'חיזבאללה' - כארגון טרור וכבר בחודש הבא הוא ישלח את נציגיו לאשר את ההודעה הדרמטית הזו במועצת הביטחון של האו"ם.

הנשיא הנבחר הבהיר שהוא יפעל לכך שאף איש חיזבאללה לא יוכל לשהות ולפעול מתחומי גואטמלה, וכן התחייב לפעול בכל מרכז אמריקה כדי שמדינות נוספות יקבלו את ההחלטה ובהקשר זה אמר הנשיא: ״הידידים של ישראל הם ידידי ואויבים של ישראל הם אויבינו״.

כמו כן, סיכמו ישראל וגואטמלה להדק את שיתוף הפעולה הביטחוני ביניהן במסגרת המאבק נגד החיזבאללה.

הארגון שמנוהל על ידי אויבה של ישראל, חסאן נסראללה, הוכרז כבר כארגון טרור על ידי ארצות הברית, הממלכה המאוחדת, קנדה, אוסטרליה, הולנד, ארגנטינה, פרגוואי, מדינות המפרץ, האיחוד האירופי והליגה הערבית.

משרד החוץ של ארצות הברית אף ציין בהחלטתו, כי ארגון 'החיזבאללה' היה אחראי למותם של יותר מ-300 אזרחים אמריקאים, יותר מ-200 מהם היו נחתים אמריקנים בלבנון.

טקס קבלת הפנים הרשמית לשרה נתניהו בביקורה בגואמלה (מתוך טוויטר Gobierno Guatemala, DGAC Guatemala)

על אחד מבכירי הארגון בשם עימאד מורנייה, שתכנן את הפיגועים ב-1983 נגד הנחתים האמריקאיים, הוצא צו מעצר בינלאומי עם פרס של חמישה מיליון דולר למי שיביא מידע עליו. גורמים רשמיים בקנדה ובהם השר לביטחון הציבור, סטוקוול דיי, אף השוו בינו לבין גרמניה הנאצית.

מדינת ישראל, שנחשבת כיעד מספר אחד של ארגון הטרור, שמחה על כל מדינה שמצטרפת לרשימה המגדירה את 'חיזבאללה' כארגון טרור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר