תעלומה באוויר

מטוס צבאי של צ'ילה ועליו 38 נוסעים נעלם בדרך לאנטרטיקה

מטוס צבאי של צ'ילה נעלם בדרכו לאנטרטיקה. ההערכות הן שהמטוס התרסק, למרות שלא הראה שום אותות מצוקה. על המטוס היו 38 נוסעים וחיפושים אחריהם החלו (חדשות, עולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
האי המלך ג'ורג' אליו המטוס היה אמור להגיע (צילום: שאטרסטוק)

מטוס תובלה של צבא צ'ילה ועליו 38 בני אדם נעלם הלילה (שלישי), בדרכו לאנטרקטיקה. המטוס לא שלח אותות מצוקה וכעת החלו חיפושים אחריו.

מצבא צ'ילה נמסר, כי המטוס, מדגם הרקולס C-130, המריא אתמול מפונטה ארנס ב-16:55 (שעון מקומי) ואיבד קשר בשעה 18:13. על המטוס היו 17 אנשי צוות ו-21 נוסעים, שעשו דרכם כדי לספק סיוע לוגיסטי לבסיס באי המלך ג'ורג' שסמוך לאנטרטיקה כחלק מאיי שטלנד.

על האי קיימות כמה תחנות מחקר ועל פי חלק מהדיווחים על המטוס היו גם שני אזרחים שהיו בדרכם אליהן. הפעילות האנושית באי המלך ג'ורג' מוגבלת לתחנות המחקר של המדינות הבאות: ארגנטינה, ברזיל, צ'ילה, סין, אקוודור, קוריאה הדרומית, פרו, פולין, רוסיה, אורוגוואי וארצות הברית. רוב התחנות מאוישות באופן קבוע ומבצעות מחקרים מגוונים. התחנה הצ'יליאנית, לעומת זאת רצינית יותר ומתפקדת כישוב קבוע לכל דבר. פועלים בה שדה תעופה, בנק, סניף דואר ובתי מגורים למשפחות עם ילדים.

גנרל אדוארדו מוסקרה מחיל האוויר הצ'יליאני אמר לתקשורת המקומית כי משלחת חילוץ והצלה נמצאת בדרכה למקום שבו אבד הקשר עם המטוס. ההערכות כרגע שהמטוס התרסק ובצ'ילה מקווים למצוא ניצולים.

מוסקרה הדגיש, כי המטוס לא שלח אותות מצוקה לפני שאבד עמו הקשר. עוד אמר כי מדובר בטייס מנוסה מאוד.

נשיא צ'ילה סבסטיאן פיניירה אמר כי הוא מודאג בשל ההיעלמות, ועוקב אחר המצב יחד עם שר ההגנה והשר לביטחון פנים ממפקדת חיל האוויר הצ'יליאני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר