תיעוד מרהיב

כך פוצצו 446 מוקשים בצפון ים המלח • צפו

סיירת יעל מיחידת יהל"ם, לצד כוחות ההנדסה של חטיבת הבקעה והעמקים, פוצצו לא פחות מ-446 מוקשים בשבוע אחד בלבד, במסגרת פרויקט מיוחד לפיתוח האזור. צפו (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: דובר צה"ל)

לפני שנתיים, החלה יחידת יהל"ם (יחידת ההנדסה למשימות מיוחדות) לנקות את אזור קאסר אל-יהוד ממוקשים שהוטמנו באזור לפני יותר מ-50 שנה.

2,036 מוקשים אחר כך, מתקרבת המשימה לסיומה, כאשר השבוע התקיימה פעימה נוספת משמעותית בפרויקט - ופונו מהקרקע 446 מוקשים.

"המוקשים שנמצאו בקרקע הושתלו שם לאחר מלחמת ששת הימים", מסביר סמ"פ סיירת יעל, "אם בעבר המוקשים היו נ"ט (נגד טנקים), כיום הם נסחפו או השתנו מבנית - ולכן הם יכולים להיות נ"א (נגד אדם)".

בנוסף יש מטרה שנית בפינוי המוקשים: האתר מאפשר הזדמנות פז לסיירת יעל להתפתח, להתאמן ולשפר את הטכניקה בפיצוץ מוקשים. "קשה להפתיע אותנו כשזה מגיע לפיצוצים", סגן ע' מתלוצץ, "רמת המבצעיות והמוכנות היא גבוהה אצלנו, ואנחנו מתאמנים כדי לשמר ולשפר אותה".

המטרה השלישית היא להכשיר את קציני העתיד של החיל לזיכוי שדה מוקשים, ולכן הצטרפו לפיצוץ פלוגת "חץ" (צוערים של חיל ההנדסה). "במשך שבוע הם הוכשרו על ידי לוחמים מסיירת יעל, וביצעו יחד איתם את הפיצוצים", מסביר סמ"פ סיירת יעל.

"שיתוף הפעולה היה מוצלח. נחשפתי לרמת מבצעיות מאוד גבוהה של הלוחמים, לירידה לפרטים ולדייקנות. התוצאות מדברות בעד עצמן. בעיניי, היה מדהים לראות את הפיצוץ שעבדנו לקראתו לאורך כל כך הרבה זמן".

"בשנתיים האחרונות עבדנו על 2,036 פיצוצים", מתאר סגן ע', "האתגר המקצועי המשמעותי היה התכנון - כי המרשמים שהיו בידינו לגבי מיקום המוקשים לא תאמו את המציאות, אז היה קשה להסתמך עליהם".

לסיכום הוא אומר, "זה פרויקט שמפתח אותנו, ובעיקר נותן מענה לצרכים של האזור. אני מקווה שהשטח הזה יוכיח את עצמו בהמשך ויהיה אפשר להכשיר את הקרקע לדברים יותר חיוביים ממוקשים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר