אוקראינה גייט

טראמפ מואשם בניצול הסמכות ובשיבוש הליכים

בכירי המפלגה הדמוקרטית הציגו את סעיפי האישום לקראת ההצבעה בקרוב על הדחת הנשיא מתפקידו: "אף אחד, גם לא הנשיא, אינו מעל החוק" • טראמפ: "זה ציד מכשפות" (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בכירי המפלגה הדמוקרטית בבית הנבחרים חשפו היום (שלישי) את סעיפי האישום נגד נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, במסגרת הליך ההדחה נגדו, אותו פתחו בגין פרשיית "אוקראינה גייט".

יו"ר ועדת המשפט בבית הנבחרים, ג'רלד נדלר אמר שטראמפ ניצל את כוחו והפעיל לחץ על אוקראינה, באמצעות עיכוב הסיוע הצבאי לבעלת הברית, כדי שתפתח בחקירה נגד ג'ו ביידן, אחד המועמדים המובילים בפריימריז של המפלגה הדמוקרטית לתפקיד המועמד לנשיאות.

בנוסף לניצול כוחו לרעה, מאשימים הדמוקרטים את טראמפ גם בשיבוש ההליכים נגדו בקונגרס. "כשטראמפ נתפס, ובית הנבחרים פתח בחקירה ובהליך הדחה, טראמפ פתח בהתרסה מוחלטת וחסרת הבחנה נגד חקירת ההדחה", אמר נדלר.

בביטוי חריף בו כינה את הנשיא המכהן "בוגד", הוסיף יו"ר ועדת המשפט: "כשהנשיא שלנו בוגד במדינה הוא מפר את השבועה שלו ופוגע בביטחון שלנו - אף אחד, גם לא הנשיא, אינו מעל החוק".

יו"ר ועדת המודיעין של הקונגרס, אדם שיף, ציין כי "טראמפ עדיין פועל כדי לחתור תחת הבחירות העתידיות בארצות הברית", והוסיף כי "סירובו לשתף פעולה עם החקירה תפתח דלת לנשיאים עתידיים להתנהג בצורה מושחתת מבלי לקחת אחריות".

טראמפ הגיב לפרסום בציוץ בטוויטר: "להדיח נשיא שהוכיח את עצמו באמצעות תוצאות, שהביא את הכלכלה האמריקאית למצבה הטוב בהיסטוריה של מדינתנו, שהוא אחד הנשיאים המוצלחים אי פעם ושלא עשה שום דבר רע, זהו שיגעון פוליטי".

בציוץ נוסף כתב טראמפ: "נדלר הרגע אמר שאני 'לחצתי על אוקראינה להתערב בבחירות שלנו'. זה מגוחך, והוא יודע שזה לא נכון. גם הנשיא של אוקראינה וגם שר החוץ שלה אמרו, פעמים רבות, ש'לא היה לחץ'. נדלר והדמוקרטים יודעים את זה, אבל מסרבים להכיר בזה!".

מטה הבחירות של טראמפ מסר בתגובה להחלטה: "הדמוקרטים עושים הצגה פוליטית כי הם יודעים שאין להם מועמד שיוכל להתמודד מול טראמפ בבחירות הבאות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר